سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



چگونه به ورزش کردن عادت کنیم؟


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شروع فعالیت ورزشی، اولین قدم به سمت ایجاد عادت به ورزش کردن است.

به گزارش انتخاب، می‌دانید که ورزش شما را شادتر و سالم‌تر می‌کند و کمک می‌کند که به مدت طولانی‌تری زندگی کنید. این‌ها عالی به نظر می‌رسند و شما بارها به این فکر کرده‌اید که بیشتر ورزش کنید اما هنوز کاری در این باره انجام نداده‌اید. شما به فکر کردن در مورد ورزش چسبیده‌اید. بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید، این است که فکر کردن را متوقف کرده و دست به کار شوید.

سعی کنید تحرک بیشتری داشته باشید. شروع کردن، اولین قدم به سمت ایجاد عادت به ورزش کردن است. نگران این نباشید که خیلی سریع این فعالیت‌ها را به برنامه‌تان اضافه می‌کنید. ایجاد یک روال تمرینی و پایبند ماندن به آن، آسان‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید.

برای تبدیل کردن ورزش به یک عادت باید:

1- ورزش را بیش از حد پیچیده نکنید

سالم و فعال بودن به عضویت در باشگاه، تجهیزات گران‌قیمت، یک مربی شخصی یا مکمل‌های غذایی نیاز ندارد. ورزش را بیش از حد پیچیده نکنید، در عوض همه چیز را ساده نگه دارید. شما می‌توانید تمرینات وزن بدن و یوگا را در هر مکان و هر زمانی انجام دهید. پیاده روی یا دویدن، هزینه‌ای ندارد و اگر متوجه شدید که به تجهیزات نیاز دارید، یک مجموعه دمبل و یک طناب پرش گزینه‌های بی‌شماری برای تمرین دایره‌ای فراهم می‌کنند. اگر به باشگاه نیاز نداشته باشید، قادر خواهید بود از شر این بهانه خلاص شوید: "حال باشگاه رفتن نداشتم”.

2- ببینید از چه نوع ورزش و فعالیت بدنی لذت می برید

ورزش، تناسب اندام و سلامتی، همگی چیزهای شخصی هستند. شما نباید یک روال تمرینی را فقط به این خاطر انجام دهید که روال محبوبی است. فقط به این دلیل که دوستان‌تان می‌دوند مجبور نیستید بدوید. تناسب اندام باید سرگرم کننده باشد. کشف کنید که از چه نوع فعالیت بدنی لذت می‌برید و آن را به دفعات بیشتری انجام دهید. این فعالیت ممکن است پیاده روی یا دوچرخه سواری، تمرینات قدرتی یا یوگا باشد. ممکن است از تمام آن‌ها لذت ببرید که در این صورت بسیارعالی است. حالا دست به کار شوید و آن‌ها را به صورت منظم انجام دهید.

3- درمورد عادات ورزشی تان صحبت کنید

زمانی را در نظر بگیرید که به تنهایی، یا با یک دوست یا اعضای خانواده بنشینید و در مورد عادات ورزشی‌تان صحبت کنید. شاید این زمان، اولین روز از هر ماه باشد یا آخرین روز. تا زمانیکه این کار را انجام دهید، زمان دقیق آن اهمیت چندانی ندارد. یک چک لیست از سؤالات مختلف آماده کنید: آیا تمرینات‌تان را دنبال می‌کنید؟ آیا در حال پیشرفت هستید؟ چه احساسی دارید؟ چه کاری را می‌توانید بهتر یا به طور متفاوت انجام دهید؟ انجام کدام کار برایتان دشوار است؟ این نوع جلسات شما را با مسئولیت نگاه می‌دارد. همچنین به شما کمک خواهد کرد که پیشرفت‌تان را ارزیابی کنید و در مسیر دستیابی به اهداف‌تان باقی بمانید.

4- اختیار امور را به دست بگیرید

شما باید کنترل اعمال و رفتارتان را به دست بگیرید و تصمیم بگیرید که سالم باشید. اگر این‌کار را نکنید، یعنی به طور فعال انتخاب می‌کنید که ناسالم باشید. هیچ کس این را نمی‌خواهد. بنابراین مسئولیت سلامت، تغذیه و عادات ورزشی‌تان را به عهده بگیرید. اگر در تصمیم گیری مشکل دارید یا متوجه شدید که تمرینات را به طور منظم انجام نمی‌دهید، از اعضای خانواده و دوستان‌تان کمک بگیرید. به یک گروه دو ملحق شوید یا با یک یار تمرینی، تمرین کنید. تمام اعضای خانواده را برای سالم شدن به چالش بکشید و مواد غذایی موجود در خانه‌تان را بررسی کنید. کاری کنید که انتخاب سالم به یک انتخاب آسان تبدیل شود. قبل از آن‌که متوجه شوید، سلامتی به جای یک انتخاب به بخشی از سبک زندگی شما تبدیل می شود.

5- با ورزش زندگی کنید و به آن به عنوان یک کار سخت نگاه نکنید

به ورزش به عنوان یک کار سخت و طاقت‌فرسا فکر نکنید. در عوض به آن به عنوان یک ضرورت برای بقاء‌تان نگاه کنید. شما نمی‌توانید بدون غذا زنده بمانید و بدون ورزش هم نمی‌توانید زندگی کنید. ورزش یک ضرورت است، ضرورتی که زندگی شما را بهتر خواهد کرد. هنگامی که آن را به عنوان یک حقیقت پذیرفتید، جای دادن ورزش در برنامه زندگی‌تان به یک عادت تبدیل خواهد شد، نه یک عذاب.


ویدیو مرتبط :
مشق فرهنگ پهلوانی در ورزش زورخانه‌ای کهن ترین ورزش ایرانی