آشپزی و تغذیه


2 دقیقه پیش

غذای ملل/ ریتا ؛ سالاد خاص هندی

دیکاوو/ سالاد ریتا هندی یک سالاد بسیار خوشمزه می باشد. شما می توانید از این سالاد در مهمانی هایتان استفاده کنید. این سالاد طرز تهیه آسانی نیز دارد و شما می توانید به راحتی ...
2 دقیقه پیش

برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی درپاوه

مهر/ مسئول اداره میراث فرهنگی شهرستان پاوه از برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی در شهر باینگان خبر داد.هادی شریفی اظهار داشت: ۲۸ اردیبهشت تا سوم ...



مضراتی که غذاهای چرب برای مغز دارد!


عوارض غذاهای چرب 
 
پیام فرحبخش متخصص تغذیه ، گفت: دریافت غذایی افراد بایستی بر اساس الگوی خاصی باشد که دریافت درشت مغذی‌هایی از قبیل کربوهیدرات‌ها، پروتئین‌ها و چربی‌ها باید به صورت متعادل باشد.
 
وی افزود: به عنوان مثال فرد باید 50 تا 60 درصد انرژی روزانه خود را از کربوهیدرات‌ها، 15 تا 20 درصد از پروتئین‌ها و 25 تا 30 درصد را از چربی‌ها دریافت کند.
 
وی ادامه داد: اما برخی از افراد این تعادل را رعایت نمی‌کنند و گاهی چربی غذایی خود را افزایش می‌دهند که در این صورت سطح چربی خون افزایش می‌یابد که این افزایش منجر به تصلب شرایین در عروق قلبی و مغزی می‌شود.
 
فرحبخش گفت: در چنین حالتی خون‌رسانی قلب و مغز با رگ‌هایی که مملو از چربی هستند کاهش می‌یابد و عملکرد ارگان‌های بسیار مهم بدن تحت تأثیر قرار خواهد گرفت.
 
وی خاطرنشان کرد: رسوب چربی در عروق که باعث کاهش خون‌رسانی می‌شود، منجر به رسیدن اکسیژن ناکافی به سلول‌های مغزی می‌شود که به این ترتیب بعضی از سلول‌های مغزی دچار مرگ می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران

اخبار مرتبط :

تاثیر غذاهای چرب بر اعصاب

افراد شب كار غذاهای چرب و پر ادویه مصرف نكنند

تاثیر غذاهای چرب در بروز آلزایمر


ویدیو مرتبط :
قرص کبد چرب روناکارا 5040 برای درمان گیاهی کبد چرب و سیروز کبدی