سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



بانوان/ از فیبرو آدنوم زنانه چه می‌دانید؟


بانوان/ از فیبرو آدنوم زنانه چه می‌دانید؟باشگاه خبرنگاران/ مریم پور رضا متخصص زنان و زایمان گفت: فیبرو آدنوم نوعی توده خوش خیم است که بیشتر در زنان زیر 30 سال مشاهده شده و بروز می‌یابد اما در صورتی که فرد پا به سن بگذارد و این توده با عبور از دهه 40 یا 50 زندگی در آن‌ها بروز یابد ممکن است خطر آفرین باشد.
وی در خصوص علل بروز و پیدایش این توده‌ی خوش خیم تصریح کرد: هورمون‌های جنسی زنانه همچون استروژن و پروژسترون می‌تواند به نوبه خود عاملی در جهت بروز این توده باشد.
این متخصص زنان و زایمان افزود: در صورتی که این توده درفرد وجود داشته باشد و اندازه ی آن رو به بزرگ شدن پیش برود و در طی بازه‌های زمانی رشد کند ترجیح بر این است تا این توده از بدن فرد بیمار خارج شود.
پور رضا خاطر نشان کرد: این توده ها ممکن است یک طرفه یا دو طرفه باشند و حتی گاهی تعداد آن بیش از یک عدد برسد که در اکثر موارد احتیاجی به عمل جراحی نیست و اعمالی که صورت می‌پذیرد بیشتر در جهت کاهش اضطراب بیمار خواهد بود علاوه بر آن باید بر سابقه‌ی فامیلی خود بیمار نیز توجه شود.


با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
پیاده روی بانوان به مناسبت هفته سلامت بانوان در دامغان