سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



با موهای زاید چانه چه کنیم؟


سلامت نیوز: آیا تا حالا شده است که در آینه نگاه کنید و ناگهان متوجه شوید که یک موی بلند روی چانه‌تان رشد کرده است؟! لازم نیست نگران باشید، چون شما تنها کسی نیستید که با این اتفاق روبه‌رو می‌شود. ضمنا متخصصان معتقدند که موی روی چانه در بین خانم‌ها شایع است و اتفاق نگران‌کننده و عجیبی نیست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت سلام دکتر،به نظر متخصصان، ترکیبی از عوامل ژنتیکی و هورمونی است که باعث رشد مو روی چانه می‌شود. در واقع، هورمون‌های مردانه به‌نام آندروژن و وضعیت کلی هورمون‌ها در بدن خانم‌ها است که رشد موی روی چانه را تحریک می‌کند. ضمن این‌که با توجه به میزان حساسیت فولیکول‌های مو نسبت به همین هورمون‌ها است که میزان موهای روی چانه کمتر یا بیشتر می‌شود. در نگاه کلی‌تر باید گفت که این حساسیت فولیکول‌های مو و تغییرات در سطح هورمون‌ها که در رشد موهای روی چانه نقش دارند، اساسا توسط ژنتیک افراد تعیین می‌شود. ‌بنابراین اگر می‌بینید چانه مادربزرگ شما مو دارد، این احتمال زیادتر می‌شود که شما هم دچار همان حالت شوید.

موی چانه ممکن است در هر سنی رشد کند، اما اغلب خانم‌ها متوجه شده‌اند که رشد این موها همراه با افزایش سن و تغییرات هورمونی ناشی از افزایش سن، بیشتر می‌شود. اما در کل جای نگرانی درباره موهای روی چانه وجود ندارد، چون می‌توانید به‌سادگی با روش‌های همیشگی این موها را از صورت‌تا حذف کنید یا در صورت نیاز از روش لیزر کردن موها استفاده کنید.


ویدیو مرتبط :
‫لیزر موهای زاید‬‎