سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



آیین خطبه خوانی شب شهادت حضرت امام رضا (ع) برگزار شد


به گزارش ایرنا، در این آیین که پس از اقامه نماز مغرب و عشا در رواق دارالحجه حرم مطهر رضوی برگزار شد، تولیت آستان قدس رضوی، امام جمعه مشهد، جمعی از مسئولان کشوری و استانی، علما و روحانیون حضور داشتند.
در این آیین جمعی از خادمان بارگاه منور رضوی در حالی که کلاه و لباس خادمی بر تن و لاله های شمع در دست داشتند، با همنوا شدن با خطبه خوان و نوحه خوان، معنویت خاصی به این آیین بخشیدند.
در این آیین خدام در محل های تعیین شده و در صفوف منظم با لاله های شمع در دست دور تا دور رواق دارالحجه ایستاده و دسته ای از حفاظ و قاریان به صورت منسجم و متشکل در حالی که با آهنگی حزین نوحه سرایی می کردند از مقابل صف های منظم خدام به حرکت درآمدند.
در ادامه این مراسم خطیب مخصوص آستان قدس رضوی بر فراز سکویی رو به قبله خطبه مخصوص را با صدایی رسا و توام با ذکر مصیبت قرائت کرد.
خطبه ای که در سالروز شهادت حضرت امام رضا (ع) قرائت می شود با مدح و ستایش پروردگار متعال آغاز می گردد و با سلام و درود و صلوات بر پیامبر گرامی اسلام (ص) ادامه می یابد و در خلال آن نام مبارک هر یک از ائمه اطهار (ع) برده و بر روح پاکشان درود فرستاده می شود سپس خطبه خوان با دعا و ثنا آن را خاتمه می دهد.
آیین خطبه خوانی خادمان بارگاه منور رضوی بر اساس وقف نامه صفی علیشاه، حاکم وقت خراسان از سال 1160 هجری قمری هرسال در شب عاشورا و شب شهادت حضرت امام رضا (ع) در حرم مطهر رضوی با تشریفات خاص برگزار می شود.
7489 / 6053

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
آیین خطبه خوانی ویژه شب شهادت امام رضا (ع) - Syjc.ir