سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



مرگ خاموش در حومه تهران ادامه دارد/از خلأ قانونی تا عدم آگاهی مردم


به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان تعزیرات حکومتی، 25 امین روز کشیک نوروزی سازمان تعزیرات حکومتی است و یکی از 15 گشت تعزیرات حکومتی با همراهی کارشناسان بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی و بازرسان اتاق اصناف به محله کن می رود تا ضمن بررسی وصعیت رستوران های این منطقه به تخلفات آن رسیدگی کند.

با ورود گشت تعزیرات حکومتی تقریبا تمام رستوران های این منطقه بسته شد که این اقدام احتمال متخلف بودن این واحدها را بالا می برد.

بازرسان و کارشناسان به رستوران "ب" رفتند تا وصعیت این رستوران را بررسی کنند که کارشناس بهداشت پس از بررسی این واحد گفت: وضعیت انجماد این واحد استاندارد نبود، روی کالا باید برچسبی باشد تا زمان و نحوه انجماد مشخص شود.

وی افزود: غذاها نیز نباید پس از پخت به صورت فریز شده نگهداری شود و همچنین تمامی مواد استفاده شده باید دارای تاریخ تولید، انقضا و نشان کارخانه تولیدی داشته باشد و بهداشت محیط نیز در این واحد رعایت نشده است که تمامی کالاهای فاسد و غیربهداشتی در محل معدوم می شود.

کارشناس سازمان دامپزشکی نیز در مورد وضعیت این واحد گفت: برای باز کردن یخ مرغ و گوشت باید آن را در دمای محیط قرار داد تا به تدریج یخ باز شود بنابراین قراردادن در آب داغ اقدام صحیحی نیست چرا که در صورت وجود میکروب در بخشی از مواد یخ زده، میکروب ها در آب داغ رشد می کنند.

بازرس اتاق اصناف نیز پس از انجام بازرسی از گرانفروشی این واحد خبر داد و گفت: کالاها دارای نرخ مصوب از سوی اتحادیه هستند و نوشیدنی ها و کالاهایی که دارای قیمت مصرف کننده هستند نیز باید به قیمت مصوب به فروش برسد.

شهرآبادی رییس گشت مشترک تعزیرات حکومتی در مورد این واحد گفت: این واحد به 110 میلیون ریال جریمه نقدی می شود اما این جریمه چاره کار نیست و باید به فکر راه حل باشیم.

وی با هشدار به متخلفان گفت:از متخلفان در رستوران ها می خواهیم که کمی فکر کنند، بالاترین قاضی وجدان ما است و بازی با جان مردم تنها یک تخلف نیست.

در ادامه گشت تعزیرات تهران به رستوران بزرگی رسید که اگر چه در آن قفل زده شده بود اما مشتری ها داخل نشسته بودند و کارگران واحد ادعا می کردند که صاحب رستوران در را قفل کرده و رفته و به مشتریان نیز اجازه خروج نمی دادند!

این اتفاق در حالی رخ داد که هیچ رستورانی در حومه کن باز نبود و همه کرکره ها را پایین کشیده بودند.

شهرآبادی با مشاهده این وضعیت گفت: این واحدها اگر تخلف نداشتند قطعا در واحد را نمی بستند اما بالاخره متخلفان به دام قانون می افتند.

پس از مدتی صاحب این باغچه آمد اما کلید دست کارگرها بود که با آمدن صاحب رستوران قفل در باز شد و با ورود تعزیرات به این رستوران، مشتری ها تازه متوجه موضوع شدند و اظهار بی اطلاعی می کردند!

اظهارات مشتریان رستوران نشان می داد که آنها آگاهی از فعالیت تعزیرات حکومتی و تخلفات بهداشتی رستوران ها ندارند.

این واحد دارای بیش از 200 کیلو مواد غذایی و گوشت فاسد و غیربهداشتی بود که در محل معدوم شد و برای وی پرونده تخلف گرانفروشی، بهداشتی و تقلب تشکیل و این متخلف بیش از 60 میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد.

شهرآبادی گفت: متاسفانه با وضع اسفباری مواجهیم و با اینکه در رسانه ها از جمله رسانه ملی بارها به این موضوع هشدار داده ایم همچنان این وضع ادامه دارد.

رئیس گشت های مشترک تعزیرات استان تهران با بیان اینکه در زمینه جرائم تخلفات بهداشتی که سلامت مردم را هدف قرار داده است، خلاء قانونی داریم، گفت : ‌تجربه بازرسی ها و جرائم رستوران های متخلف نشان داده است که این جرائم بازدارنده نیست و قانون باید در این باره تجدید نظر شود.

وی تاکید کرد: به نظر می رسد ما در بهداشت رستورانهای حومه تهران شاهد مرگ خاموش هستیم چرا که این وضعیت به شدت سلامت مردم را تحت تاثیر قرار می دهد و جرائم فعلی که قانون برای متخلفان قرار داده است ، کافی نیست و رستوران داران متخلف با هدف سودهای سرشار سلامت مردم را نیز زیر پا می گذارند.

شهرآبادی در پایان این گشت خطاب به مردم حاضر در رستوران گفت: اگر بخواهیم این وضع رو سامان بدهیم بزرگترین ارگانی که می تواند به ما کمک کند شما مردم هستید. لطفا این متخلفان را تحریم کنید و به آنها مراجعه نکنید.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
عدم آگاهی مردم از زبان دکتر طب سنتی ...