کهگیلویه وبویراحمد پتانسیل‌های قابل توجهی در زمینه گردشگری روستایی دارد


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان در زمینه گردشگری روستایی پتانسیل‌های قابل توجهی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کهگیلویه و بویراحمد، محمود باقری در بازدید از روستای گردشگری کوخدان شهرستان دنا افزود: یکی از بخش‌های اساسی توریسم و گردشگری، اکوتوریسم یا طبیعت گردی است.

وی افزود: طبیعت بکر و زیبا و بعضاً منحصر به فرد روستای "کوخدان" از پتانسیل بسیار بالایی برای ترویج گردشگری برخوردار است که علاوه بر تأثیر بر اقتصاد کلان کشور می‌تواند از طریق فروش صنایع دستی روستا و نیز مازاد محصولات روستائیان، در افزایش درآمد آنان نیز مؤثر است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه وبویراحمد خاطرنشان کرد: گردشگری روستایی نیز از جمله انواع گردشگری است که در دیگر کشورها از جذاب و سودآوری بسیاری برخوردار است.

باقری تصریح کرد: کشور ایران و بویژه استان کهگیلویه وبویراحمد در این زمینه پتانسیل‌های قابل توجهی دارد که در صورت توجه و بالفعل کردن آن، شاهد تحول جدی در روند توسعه گردشگری استان خواهیم بود.

وی بهره‌مندی از آثار فرهنگی، تاریخی، طبیعی و هنرهای سنتی متکی بر نظام جامع را از اهداف رونق روستاهای هدف گردشگری این استان عنوان کرد و ادامه داد: معرفی و شناسایی روستاهای هدف گردشگری در جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها، در ایجاد اشتغال، جذب گردشگر و معرفی نقاط بکر سطح استان موثر است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه وبویراحمد با بیان این‌که حجم زیاد مسافران و گردشگران از روستاها متناسب با امکانات موجود نیست، افزود: از سرمایه‌گذارانی که تمایل به سرمایه‌گذاری در این فرصت اقتصادی را داشته باشند به صورت جدی حمایت می‌شود.

جعفری یکی از ساکنین روستای "کوخدان" از توابع شهرستان دنا نیز در این بازدید گفت: روستای کوخدان در 6 ماهه اول هرسال شاهد حضور گردشگران زیادی بوده بخصوص در چند سال اخیر شاهد حضور چشمگیر گردشگران به این روستا بودیم که رونق اقتصادی خوبی را برای روستائیان فراهم ساخته است.

وی که از کشاورزان این روستاست، تصریح کرد: در اوج حضور مسافران به این روستا هر خانه روستایی در یک شب بالغ بر 200هزار تومان اجاره داده می‌شود. با حضور مسافران به این منطقه زنان دست بافت‌ها و باغدارن محصولات باغی خود را می‌فروشد و خانه‌های قدیمی خود را مجدد احیا کرده و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، روستای "کوخدان" که در 30 کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد و پنج کیلومتری سی سخت مرکز شهرستان دنا واقع شده از چشمه‌ها و طبیعتی بکر برخوردار است که محل مناسبی برای تفریح و گردشگری است.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
بخش سوم مستندعملیات شمالغرب رزمندگان کهگیلویه وبویراحمد