علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز: تولید علم باید به سمت روش شبکه ای حرکت کند


به گزارش ایرنا اسماعیل ایدنی یکشنبه در نخستین کنگره کمیته های تحقیقات دانشجویی جنوب غرب کشور در سرسرای شهدای دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اظهار کرد: یکی از معضلات در حوزه تولید علم در کشورهای در حال توسعه به ویژه ایران، بخشی نگری و مجزا دیدن تولید علم است.
وی با اشاره به اینکه امروز حوزه های رشته های مختلف ارتباط خطی ندارند بلکه شبکه ای هستند افزود: بیشترین رشد علمی در سطح جهان ناشی از غلبه تفکر سیستمیک بر تولید دانش است یعنی پژوهشگران به تفکر سیستمیک برای تولید دانش اعتقاد دارند.
ایدنی ادامه داد: راه حل و وسیله دستیابی به روش شبکه ای این است که مطالعات میان رشته ای به ویژه سلامت محور در پژوهش ها را اصل قرار دهیم در حالی که مطالعات پژوهشگران درون رشته ای یا چند رشته ای است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: پژوهشگران باید نگاه تازه ای را به مساله تولید علمی داشته باشند که با غلبه تفکر سیستمیک بر تولید علم بدست می آید.
دبیر کنگره کمیته های تحقیقات دانشجویی جنوب غرب کشور نیز اظهار کرد:امسال 346 طرح پژوهشی ثبت شده داشته ایم که افزایش طرح ها فراتر از میزان مصوب درخواستی وزارتخانه است چون وزارت بهداشت، سالانه 150 طرح پژوهشی را از دانشگاه های تیپ یک درخواست می کند.
سعید شیرعلی افزود: از 664 مقاله ارسال شده از 33 دانشگاه کشور به این کنگره، 33 درصد مقالات پذیرش شدند.
وی گفت: آلودگی های زیست محیطی، خودمراقبتی، سلامت غذایی و قرآن پژوهی از جمله محورهای این کنگره است.
نخستین کنگره کمیته های تحقیقات دانشجویی جنوب غرب کشور 16 و 17 اسفند در سرسرای شهدای دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در حال برگزاری است.
3004/ 6037

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
توصیه های رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک