مذاکرات سوریه نبايد به خاطر سرنوشت اسد شکست بخورد


ساعت 24- دبیرکل سازمان ملل در مصاحبه با چهار روزنامه اسپانیایی گفت که "ظالمانه" و "غیرقابل قبول است" که روند مذاکرات سیاسی پیرامون بحران سوریه "در گرو" سرنوشت رئیس جمهوری این کشور باشد.

مذاکرات سوریه نبايد به خاطر سرنوشت اسد شکست بخوردبان کی مون، دبیرکل سازمان ملل در مصاحبه با روزنامه‌های ال پائیس، ال موندو، ای بی سی و لاونگاردیا گفت: طرف‌های دیپلماتیک اصلی ذی ربط در پرونده سوریه در وین به هیچ توافقی دست نیافتند که براساس آن تاکید شود آینده بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه را باید مردم سوریه تعیین کنند.

وی تصریح کرد: ظالمانه و غیرمنطقی است که تمامی روند مذاکرات سیاسی به سرنوشت یک شخص وابسته باشد. این مساله غیرقابل قبول است.

وی در خصوص راه حل پیشنهادی مبنی بر تشکیل دولت انتقالی گفت که دولت سوریه معتقد است که باید بشار اسد بخشی از این دولت باشد اما کشورهای متعددی به ویژه غربی‌ها می‌گویند که اسد هیچ جایگاهی در این دولت نداشته باشد.

وزیر خارجه اسبق کره جنوبی که از سال ۲۰۰۷ سمت دبیرکل سازمان ملل را برعهده دارد، افزود: اما به دلیل این اختلاف نظرها، ما سه سال را از دست دادیم. از دست دادن زمان دیگر ممکن نیست.


ویدیو مرتبط :
اسد : اگر ائتلاف روسیه و ایران و سوریه بهم بخورد منطقه