سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



دولت برای هر بیمار مبتلا به ایدز سالانه 10 میلیون تومان هزینه می کند


سلامت نیوز: رئیس اداره ایدز وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی گفت: بیش از 9 هزار بیمار مبتلا به ایدز در کشور داریم و دولت به طور متوسط برای درمان و مراقبت از هر یک از این بیماران سالانه 10 میلیون تومان هزینه می کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، عباس صداقت افزود: در پروتکل های درمان ایدز در کشور هم اکنون 26 قلم داروی تایید شده سازمان بهداشت جهانی وجود دارد که هفت قلم آن تولید داخل و 19 قلم وارداتی است.HIV یا ویروس نقص سیستم ایمنی بدن؛ عامل بیماری ایدز است؛ بعد از ورود این ویروس به بدن که از چهار طریق تزریق با سرنگ آلوده،ارتباط جنسی محافظت نشده با فرد ناقل، خون آلوده و مادر آلوده به جنین صورت می گیرد، تا شش ماه دوره پنچره بیماری است و ممکن است آزمایش نیز وجود ویروس را نشان دهند.

بعد از تشخیص ویروس، فرد اچ آی وی مثبت شناخته می شود و هنوز بیمار نیست و فاز بیماری ممکن است تا 10 سال بعد از ویروس به بدن فرد شروع شود.

رئیس اداره ایدز وزارت بهداشت ادامه داد: درمان و داروهای جدید بیماری ایدز باعث شده که این بیماری دیگر یک بیماری مرگ آور و کشنده نباشد و با درمانهای موجود این بیماری اکنون به یک بیماری مزمن تبدیل شده که مبتلایان به آن در صورتی که بیماری آنان به موقع تشخیص داده شود،درمان آنان به موقع شروع شود، درمان صحیح بگیرند و ماندگاری بر درمان داشته باشند، می توانند مانند یک فرد عادی عمر کنند.

صداقت افزود: شروع فاز بیماری ایدز در بین افراد مبتلا به HIV با توجه به میزان قدرت سیستم ایمنی بدن، از فرد فرد دیگر فرق می کند اما به محض تشخیص وجود ویروس در بدن اقدامات مراقبتی و درمانی شروع می شود.

وی گفت: مهمترین مسئله برای کنترل بیماری ایدز، تشخیص به موقع و شروع هر چه سریعتر اقدامات مراقبتی و درمانی است تا قبل از تکثیر زیاد ویروس در بدن بتوان به افراد مبتلا کمک کرد تا بتوانند عمر طبیعی داشته باشند.

رئیس اداره ایدز وزارت بهداشت افزود: هم اکنون چهار پروتکل درمانی برای افراد مبتلا به ویروس ایدز یا افرادی که وارد فاز بیماری شده اند، وجود دارد که شامل افراد قبل از ورود به فاز بیماری و خط 1، 2 و 3 درمان برای افرادی است که وارد فاز بیماری شده اند.وی گفت: از بین حدود 9 هزار و 300 بیمار مبتلا به ایدز در کشور، بیشترین تعداد بیماران ایدز در ایران هم اکنون از پروتکل درمان خط دو استفاده می کنند.

هزینه های درمان و داروی هر یک از این بیماران سالانه حدود 10 میلیون تومان است که همه این هزینه را دولت پرداخت می کند.صداقت افزود: کمیته علمی مراقبت و درمان ایدز هر سال یکبار با توجه به اعلامیه های سازمان بهداشت جهانی، پروتکل های مراقبت و درمان این بیماری را در کشور بازنگری می کند.

وی گفت: کمپانی های دارویی بزرگ دنیا بر روی پروژه های مختلفی برای تولید داروی درمان ایدز فعالیت می کنند اما هنوز دارویی درمان قطعی برای این بیماری در دنیا معرفی نشده است.

بر اساس آخرین اعلام وزارت بهداشت هم اکنون 30 هزار و 183 نفر کشور به عفونت HIV/ایدز مبتلا هستند، از این تعداد که آمار تجمعی از سال 65 است، حدود هفت هزار و 387 نفر تاکنون جان خود را از دست داده اند و 9 هزار و 394 نفر وارد فاز بیماری شده اند.سرنگ آلوده عامل ابتلای 67 درصد کل مبتلایان بوده است، 18 درصد از طریق رابطه جنسی غیر ایمن مبتلا شده اند و دو درصد موارد انتقال نیز از طریق مادر به جنین صورت گرفته است. عامل انتقال در 13درصد موارد نیز نامشخص است.

با توجه به انگ بیماری ایدز تعداد زیادی از افراد مبتلا به HIV در کشور ناشناخته مانده اند و بر اساس برآوردهای موجود حدود 100 هزار نفر در کشور به این ویروس مبتلا هستند که حدود 70هزار نفر آنها ناشناخته مانده و می توانند این ویروس را به دیگران منتقل کنند.طی سالهای اخیر الگوی انتقال جنسی HIV نسبت به روشهای دیگر انتقال این ویروس پیشی گرفته است.


ویدیو مرتبط :
پرداخت سالانه 10 هزار میلیارد تومان یارانه برای آرد و ن