سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



لایحه جنجالی بودجه سال 2016 انگلیس به تصویب مجلس عوام رسید


لایحه جنجالی بودجه سال 2016 انگلیس به تصویب مجلس عوام رسیدایرنا/ لایحه بودجه سال 2016 انگلیس پس از 4 روز چانه زنی، استعفای وزیر کار و امور بازنشستگی و متعاقبا عقب نشینی دولت کامرون از طرح کاهش کمک هزینه ازکارافتادگی، شامگاه سه شنبه به تصویب مجلس عوام رسید.

به گزارش ایرنا، بودجه جنجالی دولت انگلیس شامگاه سه شنبه با کسب 310 رای موافق در مقابل 275 رای منفی و با اکثریت 35 رای به تصویب رسید.
تصویب بودجه 2016، به دنبال وعده جورج آزبورن وزیر دارایی انگلیس درمورد تجدید نظر در کاهش هزینه های از کارافتادگی در این بودجه که سبب بروز بحران در کابینه دیوید کامرون شد، صورت گرفت.
پیشتر دفتر نخست وزیری انگلیس اعلام کرده بود طرح کاهش کمک هزینه از کارافتادگی که در لایحه بودجه مطرح شد به شکل کنونی اجرا نخواهد شد.
سخنگوی دفتر نخست وزیری گفته بود: قرار است طرح جایگزینی به همین منظور در گزارش بودجه پاییزی دولت، متعاقبا ارائه شود.
جورج آزبورن وزیر دارایی انگلیس روز سه شنبه خطاب به نمایندگان مجلس گفت: من مشخصا گفته ام، آنجایی که ما اشتباه می کنیم، گوش می دهیم و یاد می گیریم. این همان کاری است که انجام داده ایم.
با این حال «جان مکدانل» وزیر دارایی کابینه در سایه وی را به بی عرضگی متهم ساخت و گفت که باید از سمتش کناره گیری کند.
جورج آزبورن، چهارشنبه گذشته بودجه 2016 را در نشست مجلس عوام مطرح ساخت و از همان موقع طیف محافظه کار به دلیل طرح کاهش 4.4 میلیارد پوندی مزایای از کارافتادگی، انتقاداتی را متوجه آن ساختند.
'ایان دانکن اسمیت'، وزیر کار و امور بازنشستگی دولت محافظه کار انگلیس جمعه گذشته در اعتراض به طرح کاهش مزایای از کارافتادگی در این بودجه ، از سمتش در کابینه دیویدکامرون استعفا داد.
وی در نامه مربوط به استعفایش گفته بود: کاهش مزایای از کارافتادگی در بودجه ای که 'به نفع مالیات دهندگانی با درآمدهای بالا ' تنظیم شده است، 'غیرقابل دفاع ' شمرده می شود.
روزنامه تایمز در گزارشی که روز گذشته منتشر ساخت نوشت: دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس به یکی از اعضاء کابینه گفته است که او، جورج آزبورن را به خاطر شکاف و دودستگی در کابینه اش مقصر می داند.
روزنامه ساندی تلگراف نیز پیشتر در گزارشی عنوان کرد: شماری از نمایندگان ارشد حزب محافظه کار در واکنش به کناره گیری 'ایان دانکن اسمیت' از وزارت کار و امور بازنشستگی که در اعتراض به طرح کاهش مزایای ازکارافتادگی در بودجه 2016 این کشور صورت گرفت، خواهان برکناری جورج آزبورن، وزیر دارایی انگلیس شده اند.
در همین حال جرمی کوربین رهبر حزب کارگر با غیر معتبر خواندن بودجه دولت کامرون، خواهان استعفای جورج آزبورن از سمت وزیر دارایی شده است.



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: ایرنا


ویدیو مرتبط :
تصویب کلیات لایحه بودجه سال94 در کمیسیون برنامه و بودجه