انتخاب‌ 41 اثر خبرنگاران گلستان در جشنواره شهدای غواص و مدافع حرم


دبیر علمی جشنواره رسانه‌ای شهدای غواص و مدافع حرم گفت: خبرنگاران گلستانی 400 اثر در پنج محور و موضوع به دبیرخانه این جشنواره ارسال کردند که 41 اثر به عنوان برتر انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، هادی طوماری در جمع اعضای هیات داوران جشنواره رسانه‎ای شهدای غواص و مدافع حرم گلستان با بیان اینکه داوری آثار به پایان رسیده است، اظهار کرد: در این جشنواره آثار به صورت کدگذاری شده و در هشت شاخصه اصلی ارزیابی شد.

وی با تاکید بر اینکه آثار در مرحله میانی و نهایی حداقل از سوی پنج داور ارزیابی شده است، افزود: آثار ارسالی به دبیرخانه نخستین جشنواره رسانه‌ای شهدای غواص و مدافع حرم استان در دو دسته مکتوب و مجازی دسته بندی شده است.

طوماری اضافه کرد: از سوی هیات داوران جشنواره در مجموع 36 اثر در حوزه مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری و 5 اثر در بخش فیلم کوتاه برگزید و شایسته تقدیر شناخته شده است.

به گفته وی، در آیین پایانی جشنواره علاوه بر معرفی آثار برتر، 5 اثر نیز به عنوان شایسته تقدیر هیات داوران معرفی می‌شود.

وی تصریح کرد: پایان رسمی نخستین جشنواره رسانه‎ای شهدای غواص و مدافع حرم گلستان، آغازی برای برگزاری باشکوه‌تر این جشنواره تخصصی در سال آینده است.

طوماری گفت: مراسم پایانی جشنواره رسانه‌ای شهدای غواص و مدافع حرم گلستان ساعت 8.30 روز چهارشنبه(فردا)، هفته جاری با حضور اهالی رسانه، خانواده شهدای مدافع حرم، رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و مردم در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار می‌شود.

دبیر علمی جشنواره رسانه‎ای شهدای غواص و مدافع حرم گلستان اضافه کرد: طوماری، متقیان، ابراهیمی، کاظمی، اسدالهی، بازیار و علیپور هفت داور میانی و نهایی جشنواره مطبوعات در حوزه ارزیابی محتوا، تایید و رصد بودند.

محورهای این جشنواره رسانه‌ای شهدای غواص و مدافع حرم و همرزمان آنها، سبک زندگی شهدای غواص و مدافعان حرم و نقش سبک زندگی در رسیدن به مقام شهادت، استکبارستیزی در مرام و شیوه عملی شهدای غواص و مدافع حرم، فرهنگ مقاومت و پایداری در دهه چهارم انقلاب و نقش مقاومت در شکل‎گیری تمدن اسلامی اعلام شده بود.

آثار شرکت کننده در جشنواره شهدای غواص و مدافع حرم گلستان در بخش‌های سرمقاله و یادداشت، مصاحبه، گزارش، خبر، مقاله، تیتر، قطعه ادبی اعم از شعر، داستانک و خاطره، عکس، طراحی و صفحه‎آرایی و فیلم کوتاه خبری است.

ترویج فرهنگ مقاومت و ایثار، هوشیاری و بصیرت افزایی در جامعه، بهره مندی از ابزار فرهنگ و هنر در انتقال آموزه‌ها و واقعیت‌های دفاع مقدس، ترویج ادبیات مقاومت و نقش شهدای غواص و مدافع حرم در فرهنگ سازی دوران دفاع مقدس از اهداف این جشنواره است.

هدف دیگر جشنواره رسانه‌ای شهدای غواص و خط شکن و مدافع حرم که همزمان با هفته بسیج امسال آیین پایانی آن برگزار می‌شود، آماده سازی فضای رسانه‌ای استان جهت برگزاری اجلاسیه چهار هزار شهید گلستان در سال 95 است.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
قسمتی از گلستان شهدای اصفهان+شهدای غواص عزیز