سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تمامی تجهیزات نظامی نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران بومی است


امیر دریاداردوم علی وفادار جمعه شب در گفت و گو با ایرنا در خراسان شمالی اظهار کرد: با تلاش این دانشمندان جوان هم اینک در زمینه ساخت ناوشکن ها و انواع موشک ها به خود کفایی رسیده ایم.
وی با بیان اینکه نیروی دریایی نیرویی علمی، نظامی است که توانسته در سال های اخیر گام های بلندی در دست یابی به فناوری های جدید و روز دنیا بردارد.
این مقام نظامی کشورمان با بیان اینکه ذات نیروی دریایی و ماموریت های ما نظامی گری است گفت: اما از نظر علمی این نیرو قدرت بسیاری دارد و از نظر تجهیزات مورد نیاز و سلاح های پیشرفته با همکاری بیش از 120 مرکز علمی، پژوهشی و دانشگاهی توانسته تمامی شناورهای مورد نیاز خود را تامین کند و سلاح های مورد نیاز این شناورها را نیز در داخل کشور تولید کند.
به گفته وی ، در زمینه ساخت ناوشکن ها و انواع موشک ها به خود کفایی رسیده ایم که بخش ناچیزی از این تجهیزات در رزمایش ها به نمایش گذاشته می شود .
امیر دریادار دوم وفادار تصریح کرد: بخش کوچکی از سلاح هایی که پرتاب و یا شلیک می شوند در رزمایش ها به نمایش گذاشته می شود.
وی تاکید کرد: استفاده از سلاح سایر کشورها وابستگی می آورد به همین دلیل نیروی دریایی تمامی امکانات و تجهیزات مورد نیاز را در داخل کشور تولید می کند و در این زمینه استقلال کامل دارد.
فرمانده یگان موشکی نیروی دریایی کشورمان با بیان اینکه شعار اصلی انقلاب استقلال در تمامی جوانب است افزود: نیروی دریایی به این مهم دست یافته و از بعد نظامی تجهیزات مورد نیاز را تامین کرده چرا که اگر به کشورهای دیگر نیازمند باشیم در زمان نیاز به ما کمکی نخواهند کرد.
وی، آب انداختن ناوشکن دماوند را آخرین دستاورد نیروی دریایی عنوان کرد و گفت: این ناوشکن همکلاس ناوشکن جماران است.
وفادار در خصوص ساخت ناوشکن های موشک انداز در سال جاری نیز به درفش اشاره کرد و گفت: در زمینه تعمیرات و نگهداری سلاح های هوشمند نیز به خودکفایی رسیده ایم.
وی تاکید کرد: در خصوص نگهداری و تعمیرات انواع زیر دریایی نیز به خودکفایی رسیدیم.
این مقام نیروی دریایی ارتش از ایجاد نمایندگی نیروی دریایی در استان خراسان شمالی خبر داد و گفت: مسئولان این استان کمک کنند تا این مهم به سرانجام برسد.
وی اظهار کرد: برای ایجاد این نمایندگی از این استان درخواست زمین کرده ایم که این امر به طول کشیده است و انتظار داریم فضایی در اختیار این نمایندگی قرار گیرد تا کار شروع شود.
وفادار جذب نیروی جوان، رسیدگی به خانواده شهدای نیروی دریایی، رسیدگی به نیروهایی که از این استان در سایر استان ها مشغول به کار هستند از جمله اهداف تشکیل این نمایندگی در استان عنوان کرد.
به گفته وی ، این نمایندگی در آینده نزدیک در این استان ایجاد خواهد شد.
فرمانده یگان موشکی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی به مناسبت هشتم آذر سالروز حماسه آفرینی ناو موشک انداز قهرمان پیکان و تجلیل از پیشکسوتان نیروی دریایی و خانواده شهدا به خراسان شمالی سفر کرده است .
7003/1744 شبد** 1095

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
رونمایی از تجهیزات نظامی جدید ساخت نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران