اراکی: وحدت از ارکان اصلی توسعه جوامع اسلامی است


دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: وحدت مهمترین عامل و از ارکان اصلی توسعه جوامع اسلامی است چرا که ناامنی در جامعه بشری نتیجه تفرقه است.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، آیت الله محسن اراکی که به مناسبت فرارسیدن ایام ولادت پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد(ص) پیش از خطبه های نمازجمعه این هفته تهران سخن می گفت، به جایگاه رفیع پیامبر گرامی اسلام در وحدت و یکپارچگی امت اسلامی اشاره کرد و افزود: جوامعی که از رهبران الهی برخوردار باشند وحدت دار و یکپارچه خواهند بود.

آیت الله اراکی در بخش دیگری از سخنانش با تبیین جایگاه رهبری در جامعه اسلامی و نقش او در ایجاد وحدت میان مسلمانان گفت: بزرگترین نعمتی که خداوند می تواند بر یک ملت عنایت کند ، نعمت رهبری شایسته و رهبری است که راه را بلد باشد و مردم را در مسیر خداوند هدایت نماید.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: امروز در میان کشورهای اسلامی، تنها کشوری که از یکپارچگی ملی برخوردار است جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: به برکت خدا امروز در این کشور همه مردم و اقوام و مسلمانان شیعه و سنی در کمال آرامش و مسالمت در کنار هم زندگی می‌کنند.

آیت الله اراکی با تاکید بر هوشیاری امت اسلامی مقابل توطئه های داخلی و خارجی برای ضربه زدن به وحدت در کشور گفت: آن چه که زمینه پراکندگی را فراهم می کند، ایجاد فتنه است.

وی تصریح کرد: اینکه می‌گوییم فتنه بد است و مردم در نهم دی برخاستند و یک صدا انزجار خود را از فتنه و فتنه گران اعلام و آن را محکوم کردند، دلیلش آن بود که مردم می دانستند فتنه پراکندگی ملت ماست.

آیت الله اراکی افزود: فتنه گران می خواهند ملت ها را پراکنده و با نفوذ در آنها منافع ملی را به غارت ببرند.

وی گفت: اگر ملت یکپارچه باشد فتنه گران نخواهند توانست نفوذ کنند.

بر اساس گزارش خبرگزاری صداوسیما، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی همچنین در تبیین شیوه های نفوذ و فتنه فتنه‌گران گفت: فتنه گران برای غارت فرهنگ، اراده و هویت ملی ملت فضا را غبارآلود کرده و راه نفوذ در آنها را فراهم خواهند ساخت.

آیت الله اراکی همچنین در سخنان خود با اشاره به فتنه 88 آن را یک خطر و تهدید برای ملت ایران دانست که دشمن سعی داشت با غبارآلود کردن فضای جامعه و پراکنده کردن مردم، جامعه اسلامی و مسلمین را به چالش بکشد.

وی گفت: شما اگر دین ندارید و اعتقادی به قرآن، رسول و اسلام ندارید لااقل به منافع ملی بیندیشید و واقعاً ملی حقیقی باشید نه ملی در اسم.

آیت الله اراکی افزود: شما که می گویید ما ملی هستیم چرا این قدر سنگ آمریکا را به سینه می‌زنید.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
پرداخت به موقع مالیات عامل رشد و توسعه جوامع