ساخت فیلم «ون‌گوگ» با همکاری ۱۰۰ نقاش


ساخت فیلم «ون‌گوگ» با همکاری ۱۰۰ نقاشسینما خبر/ ۱۰۰ نقاش در پروژه‌ای جدید، فیلم زندگی «ونسان ونگوگ» هنرمند بزرگ هلندی را با کشیدن نقاشی‌های متعدد می‌سازند.
ونسان ونگوگ از بزرگ‌ترین نقاشان هلندی است که تابلوهای «شب پرستاره» و «گل‌های آفتابگردان» او شهرت بین‌المللی دارند. قرار است فیلم زندگی این چهره هنری به‌نحوی بی‌سابقه و با همکاری ۱۰۰ نقاش ساخته شود.
در این پروژه که برای نخستین‌بار در جهان انجام می‌شود، هر ثانیه از فیلم شامل ۱۲ نقاشی است. این ۱۰۰ هنرمند آثاری را با فضایی شبیه کارهای ونگوگ خلق می‌کنند و با کنار هم قرار دادن آنها، زندگی این نقاش معروف پست‌امپرسیونیست را روایت می‌کنند.
به گزارش ایندیپندنت، تمام این ۱۰۰ نفر به سبک آثار ون‌گوگ آموزش دیده‌اند. کارگردانی این فیلم را که بتازگی تریلر آن منتشر شده، «دوروتا کوبیلا» نقاش و فیلمساز لهستانی برعهده دارد. کوبیلا برای تهیه‌کنندگی فیلم «پیتر و گرگ» جایزه اسکار گرفته است.
فیلم زندگی خالق «شب پرستاره» شامل بیش از ۱۲۰ نقاشی از خود ون‌گوگ است و داستان آن از ۸۰۰ نامه او گرفته شده است. ۱۰۰ نقاش حرفه‌ای و آموزش‌دیده از ژانویه تا آگوست سال جاری میلادی روی این پروژه کار می‌کنند.
ون‌سان ون‌گوگ، نقاش نامدار هلندی، اگرچه در زمان حیاتش در گمنامی کامل به‌سر برد، اما اکنون به‌عنوان یکی از تأثیرگذارترین نقاشان پست‌امپرسیونیست شناخته می‌شود. او در ۳۰ مارس ۱۸۵۳ در زاندرت در ایالت برابانت هلند نزدیک مرز بلژیک به دنیا آمد. ون‌گوگ فعالیت هنری خود را به‌عنوان طراح و نقاش از سال ۱۸۸۰ و در سن ۲۷ سالگی آغاز کرد.
برخی از مشهورترین کارهای او در دو سال پایانی عمرش خلق شدند، او فقط در دوماه پایانی عمرش، ۹۰ نقاشی از خود باقی گذاشت. ون‌گوگ ابتدا از رنگ‌های تیره و محزون استفاده می‌کرد تا این‌که در پاریس با امپرسیونیسم و نئوامپرسیونیسم آشنا شد و این آشنایی پیشرفت هنری او را سرعت بخشید. او شیفته‌ نقاشی از کافه‌های شبانه، مردم طبقه‌ کارگر، مناظر طبیعی فرانسه و گل‌های آفتابگردان بود.
او در ۲۹ جولای ۱۸۹۰ در سن ۳۷ سالگی در میان کشتزارها، گلوله‌ای در سینه‌اش شلیک کرد و روز بعد درگذشت.



با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید

منبع: سینما خبر


ویدیو مرتبط :
زندگینامه ونسان ون گوگ : بزرگترین نقاش امپرسیونیسم