علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



تیر هوایی عامل برق گرفتگی عزاداران/بعداز ظهر سگی درزنجان ممنوع شد


خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: هر روز در صفحات استانی خبرگزاری مهر، اخبار متنوعی منتشر می شود که شاید در میان تیترهای متعدد خبری، برخی از آنها از نظر مخاطب دور مانده و یا در طول روز، مجالی برای رصد و اطلاع از این اخبار نبوده باشد.

بسته خبری مهر در برگیرنده برخی از مهمترین اخبار خبرگزاری مهر است که به شکلی خلاصه جمع آوری شده و در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد.

در بسته خبری امروز نیز خبرهایی همچون بعداز ظهر سگی در زنجان ممنوع شد، مرگ در «چاله» و زور پهلوانان به اداره ورزش و جوانان البرز نرسید را مرور می کنیم.

بعداز ظهر سگی در زنجان ممنوع شد

حجت‌الاسلام حسن مظفری، دادستان عمومی و انقلاب زنجان بدنبال انتشار تصاویر نبرد سگ‌ها در برخی شهرستان‌های استان زنجان در شبکه‌های اجتماعی طی نامه‌ای به نیروی انتظامی استان دستور برخورد با عوامل برگزاری مبارزه خونین سگ‌ها را صادر کرد.

در نامه دادستان زنجان خطاب به سردار صالحی فرماندهی انتظامی استان زنجان تاکید شده است که برای حفظ حقوق حیوانات و نیز جلوگیری از جریحه دار شدن عفت عمومی، ضمن پیگیری موضوع با شناسایی افراد و یا گروه های تشکیل دهنده چنین مسابقاتی، بدواً نسبت به ممانعت از هرگونه حیوان آزاری و تشکیل این تجمعات اقدام و افراد خاطی ارشاد شوند. چنانچه افراد و گروه‌های شناسایی شده مجدد اقدام به برگزاری مسابقه و آزار هر گونه حیوان به ویژه سگ نمایند ، اقدامات قانونی لازم معمول و با همکاری عوامل اداره محیط زیست، حیوانات مربوطه جمع آوری و خاطیان جهت پیگیری قضایی به این مرجع معرفی شوند.

پروازهای فرودگاه ایلام در پی بارش برف لغو شد

پروازهای صبح امروز  فرودگاه ایلام از مبدأ تهران به ایلام و مسیر برگشت به علت بارش سنگین برف لغو شد. مدیر فرودگاه شهدای ایلام در اینباره اعلام کرد: دو پرواز صبح امروز این فرودگاه به سبب وضعیت نامناسب هوا ناشی از بارش برف لغو شد.

مجتبی بیاتی افزود: بارش برف که از شب گذشته در ایلام آغاز شد و همچنان ادامه دارد ضمن کاهش دید خلبان امکان نشست و برخاست هواپیما را در فرودگاه شهدای این شهر غیرممکن کرد. چهار پرواز صبح سه شنبه شرکت هواپیمایی آسمان به شماره های ۸۴۰، ۸۴۱ ، ۸۴۲ و ۸۴۳ از تهران به ایلام و مسیر برگشت لغو شده است.

مرگ در «چاله»

هفته جاری استان لرستان صحنه رخدادی بود که واکنش‌های مختلف مردم را به همراه داشت، جوان خرم‌آبادی دریکی از محلات شهر خرم‌آباد در چاله‌ای که گفته می‌شود شهرداری کنده بود، افتاد و جان خود را از دست داد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی لرستان در این رابطه در گفتگو با خبرنگار مهر اعلام کرده است که این اتفاق در ساعت ۲۲ یکشنبه در منطقه ۲۰ متری پشته حسین‌آباد خرم‌آباد رخ‌داده است. سرهنگ مرادی بابیان اینکه در پی این اتفاق یک جوان خرم‌آبادی که راکب موتورسیکلت بود جان خود را از دست داد گفت: این جوان موتورسوار به دلیل سقوط در چاله‌ای که از سوی شهرداری حفرشده بوده ضربه‌مغزی شده و جان خود را از دست داد.

صاحب‌عزا تیر هوایی زد، عزاداران را برق گرفت

در مراسم خاکسپاری اتفاقات غم انگیز زیاد می افتد. اما یک حادثه عجیب در مراسم خاکسپاری در یاسوج همه را انگشت به دهان گذاشت. براثر تیراندازی هوایی در مراسم خاکسپاری در یاسوج هشت نفر دچار برق‌گرفتگی شدند. باید بدانید تیراندازی هوایی از سنت‌های این منطقه است.

این حادثه در محل قبرستان روستای تنگاری از توابع یاسوج و به هنگام مراسم خاکسپاری رخ داد و در این حادثه تیراندازی هوایی باعث پاره شدن سیم‌های برق و افتادن کابل‌ها روی سر عزاداران شد.

براثر این حادثه هشت مرد دچار برق گرفتگی شدند که توسط دو دستگاه آمبولانس اورژانس ۱۱۵ و خودروهای شخصی  به بیمارستان‌های امام سجاد (ع) و شهید بهشتی یاسوج انتقال یافته و تحت مداوا قرار گرفتند.

کاهش ۲۰ درصدی ساخت و ساز در بوشهر

با برداشتن تحریم ها همه در انتظار رونق هستند و در صدر آنها مسکن سازان. حالا رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان بوشهر گفت: در ۱۰ ماهه سال جاری به نسبت مدت مشابه سال ۹۳ با کاهش ۲۰ درصدی ساخت و ساز در استان روبرو بوده‌ایم. احمد زارعی گفت: میانگین ساختمان‌سازی در تمام استان‌های کشور در مقایسه با دیگر کشورها به دلیل ضوابط شهرسازی پایین و بین ۲۵ الی ۳۰ سال است.

معلولان اصفهان مسافران جا مانده خطوط بی ار تی

اتوبوس‌های تندرو که نوید استفاده بهتر معلولان از حمل‌ونقل عمومی را می‌داد، به دلیل عدم‌مناسب‌سازی صحیح، خود به مشکلی برای معلولان تبدیل شده اند.

مناسب‌سازی خطوط BRT که در دوره مدیریت گذشته شهری جای خود را در شهر باز کرده بود، هرچند رضایت نسبی شهروندان را به دنبال داشت اما از آن نوع پروژه‌هایی بود که به دنبال اجرایی شدن آن ۱۵ درصد معلولان شهر اصفهان به رغم امیدی که در دلشان برای استفاده از این اتوبوس‌ها گرم شده بود به سردی گرایید.

سوارشدن به اتوبوس‌های شهری برای یک معلول جسمی حرکتی ناممکن بود و هرگاه فکر استفاده از این اتوبوس‌ها به سرش خطور می‌کرد، مجبور بود از چندین نفر کمک بگیرد تا شاید ویلچر او را همچون پهلوانان زورخانه‌ای بر سردست بگیرند و با چند «یا علی» او را سوار کنند.

آوازه«چُپَت»به خارجی‌هاهم رسید

وضعیت حرفه‌های سنتی و صنایع‌دستی خراسان جنوبی چندان خوب نیست و کفش‌دوزی به عنوان هنر آشنای نسل دیروز با بیش از یک قرن قدمت اکنون در پایان راه است.

خراسان جنوبی در حالی مُهر ۸۰ رشته صنایع‌دستی از میان ۲۵۰ رشته شناسایی‌شده در کشور را بر پیشانی دارد که هم‌اکنون روی بسیاری از صنایع‌دستی این استان غبار فراموشی نشسته است.

بسیاری از صنایع‌دستی خراسان جنوبی ازجمله رنگرزی، مسگری، پینه‌دوزی، آهنگری، سبدبافی، گلیم‌بافی، نمدمالی و... شاید به دلیل نیاز اندک مردم به این‌گونه مشاغل به‌عنوان مشاغل حاشیه‌ای تلقی شده‌اند و با بررسی تاریخچه این مشاغل می‌توان به این نتیجه رسید که هر یک از این حرفه‌ها، دارای سابقه کهن تاریخی به لحاظ اجتماعی، فرهنگی و حتی اقتصادی هستند که باید احیا شوند.

زور پهلوانان نرسید

زور پهلوانان این بار در شهرستان کرج نرسید و اداره ورزش و جوانان قصد دارد زورخانه این شهر را به مزایده بخش خصوصی بگذارد. پهلوانان که سالها در این زورخانه ورزش می کردند نگران آخر و عاقبت این زورخانه هستند.

اداره کل ورزش و جوانان استان البرز قصد دارد زورخانه عیاران کرج را در قالب مزایده به بخش خصوصی واگذار کند و همین امر باعث نگرانی باستانی کاران استان شده است.

این زورخانه قریب به یک دهه پیش با کمک های مردمی و حمایت های شورای شهر کرج در مجموعه شهید کیانپور کرج احداث شده و حال قرار است در اجرای ماده ۸۸ واگذاری اماکن ورزشی از کنترل اهالی این ورزش خارج شود.

البته در دو نوبت اعلام مزایده و به رغم بازدیدهایی که از سوی برخی افراد صورت گرفته است هنوز شخص خاصی برای در اختیار گرفتن این فضای ورزشی پا پیش نگذاشته است.

چشم انتظاری ۳۴ ساله مردم «هزار سنگر» برای موزه مقاومت

سالهاست که شهرستان آمل را به عنوان شهر هزار سنگر می شناسند، اما سنگرهای دیروز این روزها دیده نمی شود.

حماسه مردمان شهر هزار سنگر با آنکه در وصیت‌نامه پیرمراد ملت و بنیان‌گذار انقلاب اسلامی و تقویم ملی ثبت‌شده است اما جای موزه مقاومت و مشاهیر در این شهر خالی است.

در بهمن‌ماه ۱۳۶۰، سنگفرش‌های شهر آمل مزین به خون پاک جوانانی شد که جانشان را در راه دفاع از آرمان‌هایشان به کف دست گرفته بودند و به استقبال فجری دیگر برای انقلاب رفته بودند.

بارش برف شهرداری را غافلگیر کرد/ مردم سرگردان در خیابان یخ زده

در حالی که بارش سنگین برف تبریزی‌ها را بواسطه نزول رحمت الهی شادمان کرده اما غفلت شهرداری در رسیدگی به خیابان‌های این شهر موجب سرگردانی شهروندان در معابر یخ زده شده است.

باوجود هشدارهای سازمان هواشناسی در خصوص ورود سامانه جوی فعال به آسمان آذربایجان شرقی و تبریز و پیش‌بینی بارش‌های سنگین در این منطقه، مردم تبریز در حالی صبح روز سه‌شنبه را آغاز کردند که یخ‌زدگی معابر و خیابان‌های شهر به دلیل بارش برف و برودت هوا، این شهر را به کلافی سردرگم تبدیل کرده بود. در این شرایط شهرداری تبریز حتی ساعاتی پس از آغاز بارش و مسدود شدن خیابان‌ها و معابر همچنان در خواب زمستانی بود و مردم و خودروهای سرگردان نیز به سرسره بازی در مسیرهای یخ‌زده کلان‌شهر تبریز می‌پرداختند.

این موضوع در مناطق حاشیه شهر نمود بیشتری داشت بطوریکه حتی امکان حرکت چند متری خودروها بدون زنجیر چرخ وجود نداشت و همین موضوع موجب سرگردانی شهروندان در  خیابان‌ها و زمین‌گیر شدن وسایل نقلیه شخصی و عمومی شد.

عطر نماز قزوین را در برگرفت

امروز شهرستان قزوین از عطر نماز پر شده بود. اجلاس بیست و چهارم نماز در این شهر برگزار و جمع زیادی از مسئولان و مردم نیز در آن شرکت کردند.

در این اجلاسیه سراسری وزیر ارشاد از دو هزار مسجدی که وزارتخانه اش ساخته سخن گفت و وزیر آموزش و پرورش  هم در مورد برپایی ۵۵ هزار نماز جماعت در مدارس کشور صحبت کرد.

در این اجلاسیه حجت الاسلام قرائتی نیز حضور یافت و بر لزوم استفاده از روشهای نو برای ترویج فرهنگ نماز تاکید کرد.


ویدیو مرتبط :
خنده بازهم علی صادقی در بعداز ظهر سگی سگی