سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



ریاض حجاب: اسد نقشی در مرحله انتقالی سوریه نخواهد داشت


رییس کمیته عالی مخالفان در مذاکرات سوریه با این ادعا که شرایط برای از سرگیری مذاکرات درمورد سوریه مهیا نیست، ادعا کرد: بشار اسد در مرحله انتقالی سوریه هیچ نقشی نخواهد داشت.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ریاض حجاب در نشست خبری در پاریس گفت: استفان دی میستورا فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه، پیشنهاد داد که مذاکرات صلح در نهم مارس برگزار شود ولی ما معتقدیم که به خاطر عدم تحقق خواسته های مخالفان شرایط برای مذاکرات مهیا نیست.

وی افزود: کمک انسانی نرسیده، زندانیان آزاد نشده اند، قطعنامه ۲۲۵۴ اجرایی نشده، تعهد آتش بس موقت اجرایی نشده است و درگیری ها همچنان ادامه دارد، بنابراین سخن از مذاکرات در موعد مقرر زود هنگام است.

ریاض حجاب مدعی شد: طی یک هفته ای که از اعلام آتش بس می گذرد، بیش از ۹۰ حمله هوایی توسط روسیه و سوریه ثبت شده است.

این مخالف در ادامه ادعاهایش عنوان کرد:۵۰ منطقه از مناطق تحت کنترل مخالفان هدف قرار گرفته است و گروه هایی که مورد حمله قرار گرفته اند، گروه هایی هستند که با آتش بس موقف موافقت کرده اند.

در حالی که عربستان و کشورهای غربی بر برکناری بشار اسد تحت هر شرایطی تأکید دارند، استفان دی میستورا نماینده ویژه سازمان ملل در سوریه روز جمعه اظهار داشت این مردم سوریه هستند که سرنوشت بشار اسد را مشخص می کنند نه خارجی ها.

دی میستورا روز پنجشنبه نیز گفته بود: می توان گفت شرایط میدانی در سوریه شکننده است و در زمینه موفقیت آمیز بودن درگیری ها نیز می توان گفت که پیشرفتی ملموسی حاصل شده است ولی به طور کامل موفقیت آمیز نبوده است.


ویدیو مرتبط :
تظاهرات در دفاع از اسد - این بار از قلب عربستان سعودی - ریاض