ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



سالها شماره1تیم ملی را می پوشم/منصوریان داداشم است؛به اوبای بای نگفتم


کاپ/ دروازبان ملی پوش نفت تهران گفت: کارلوس کی روش خدای نظم و انضباط است و همه بازیکنان می دانند که اگرخطایی از آنها سر بزند پشت گوششان را دیده اند تیم ملی را هم خواهند دید.
علیرضا بیرانوند دروازه بانی که شاید بتوان گفت پس از حضور در برنامه ماه عسل نامش بر سر زبان ها افتاد و بیش از پیش مورد توجه اهالی رسانه و همچنین دوستان فوتبال قرار گرفت. او پس از این برنامه روزهای خوبی را در تیم نفت سپری کرد و توانست زیر نظر علیرضا منصوریان یکی از گلرهای مطرح لیگ برتر باشد که خیلی ها برای جذب او تلاش کنند اما همانطور که انتظار می رفت در برهه ای بیرانوند نتوانست احساسات خود را مدیریت کند و همین امر سبب شد تا 630دقیقه یا 70 روز از ترکیب اصلی تیم نفت دور بماند.
* 630 دقیقه دوری از ترکیب برای تو چگونه گذشت؟
خیلی سخت بود. این 70 روز خیلی کم خوشحال می شدم اما وقتی به همراه خانواده ام برای تفریح به بیرون می رفتیم و دلداری مردم را می دیدم انرژی می گرفتم. کم کم فهمیدم که نباید ناامید باشم و باید بیش از پیش تلاش کنم. در آن 70 روز کی روش هم خیلی به من کمک کرد همین که من را به تیم ملی دعوت کرد باید ممنونش باشم.
* از کاری که کردی پشیمان نیستی؟
متاسفانه نتوانستم احساساتم را کنترل کنم اما خدا را شکر که این اتفاق برای من در 23 سالگی افتاد زیرا اگر در 28 سالگی قرار بود اینگونه از ترکیب دور شوم شاید دیگر جایی برای جبران نبود و فوتبالم تمام می شد. حال فکر می کنم این 630 دقیقه دوری به ضررم که نبود هیچ بلکه تجربه ای شد برای آینده ام. 10 سال در نفت حضور داشتم و نباید آن کار را انجام می دادم از روی سادگی و بچگی کاری کردم که اشتباه بود اما در این مدت خودم را نباختم و تمریناتم را با جدیت پیگیری کردم حتی بعضی روزها انفرادی تمرین می کردم تا بتوانم با قدرت بیشتر از گذشته به ترکیب برگردم. من باید خیلی حواسم را جمع کنم زیرا قصد دارم سالیان سال شماره یک تیم ملی را بر تن کنم.
* آن پیامک bye bye را اگر به گذشته برگردیم باز هم برای علی منصوریان ارسال می کنی؟
اس ام اسی که اصلا من ارسال نکرده ام را چه چیزی می توانم درباره اش بگویم. خیلی دوست ندارم درباره گذشته حرف بزنم اما باور کنید که هیچ وقت من چنین اس ام اسی را به علیرضا منصوریان که دوستش دارم نفرستادم. متاسفانه با بیان این خبر درباره 90 آبروی من رفت آنهایی که این کار را کردند اصلا به این فکر بودند که علیرضا بیرانوند شخصیتش زیر سوال می رود. در حال حاضر که همه تمرکزم روی موفقیت تیم و عملکرد خودم است اما مطمئن باشید که پس از پایان فصل پانزدهم پیگیری می کنم که داستان این اس ام اس از کجا آب می خورد.
* رابطه ات با علیرضا منصوریان چگونه است؟
فکر نکنید اگر در ترکیب اصلی قرار نمی گرفتم رابطه ام با علی آقا مشکلی پیدا کرده، من و منصوریان 7 سال است همدیگر را می شناسیم و او مثل داداش من است. در هر خانواده ای این اتفاقات می افتد اما دلیل نمی شود که حتما با هم بد باشیم. همانطور که گفتم اکنون که فکر می کنم می بینم این اتفاق به صلاح من بود. با خودم که رودربایستی ندارم و حتی اول فصل خودم هم از عملکردم راضی نبودم.
* بگذریم امروز مارکار آقاجانیان را در تمرین بوسیدی اینقدر او را دوست داری؟
به هرحال او هم مربی من است. مارکار آقاجانیان تمرینات تمام تیم های لیگ برتری را تحت نظر دارد امروز هم خیلی خوشحال شدیم که او به تمرین مان آمد. من هم به خاطر اینکه در این هوای سرد و برفی برای ما وقت گذاشته بود او را بوسیدم، البته دلم هم برای او تنگ شده بود. کادر فنی تیم ملی برای من بسیار قابل احترام هستند زیرا وقتی بازی به من نمی رسید کمکم کردند. نه تنها مارکار بلکه همه آنها حتی کارلوس هم واقعا در حفظ روحیه من نقش داشت.
* راستی شنیدی دن گاسپار دیروز کلاسی را برای مربی دروازه بانان لیگ برتر برگزار کرد و پس از اتمام این کلاس از تو هم در مصاحبه اش تعریف کرد؟
واقعا خوشحالم که این اتفاق برای مربیان ایرانی افتاد. زیرا تمریناتی که ما در تیم ملی با او داریم واقعا خوب است و هرگز پیش نمی آید که یک روز تمرین تکراری داشته باشیم. مربی دروازه بانان نفت امروز حرف های خوبی به ما زد و مطمئنا چیزهایی زیادی از گاسپار یاد گرفته است. برای تمام مربیان ایرانی این کلاس ها مفید است و مطمئنا از شرکت در آن ضرر نمی کنند. مصاحبه دن گاسپار را هم خواندم او حرف قشنگی زده بود گفته بود ما بازیکنان زیادی در تیم ملی داشتیم که هنوز نامشان بر سر زبان هاست مانند علی دایی و حالا باید به فکر دروازه بانی باشیم که برای مردم الگو باشد.
* داستان بشقاب پرت کردنت را به سوی سوشا مکانی در اردوی تیم ملی چه بود؟
اصلا این اتفاق رخ نداد. مگر می شود که در تیم ملی کی روش چنین افتضاحی به بار آید؟ تازه در اردوی بعدی هم باز از من و سوشا دعوت کنند؟ به شخصه وقتی به اردوی تیم ملی می روم به هیچ چیز فکر نمی کنم حتی پاسخ تلفن همراهم را هم نمی دهم. کم سختی نکشیدم برای اینکه این روزها را به دست آورم من می خواهم سال های سال شماره یک تیم ملی را تن کنم یعنی هدفم این است حالا بیایم با یک دعوای بچگانه هرچه در سر داشتم را خراب کنم؟
* پس این خبر چرا اینقدر بزرگ شد؟
نمی دانم تنها می توانم بگویم کارلوس کی روش خدای نظم و انضباط است و همه بازیکنان می دانند که اگر چنین خطایی از آنها سر بزند پشت گوششان را دیده اند تیم ملی را هم خواهند دید.
* راستی تو هم نسبت به تعریف و تمجیدهایی که از مهدی رحمتی می شود آلرژی داری؟
من چکار به رحمتی دارم. کار خودم را می کنم. چرا باید از تشویق مهدی رحمتی ناراحت شوم؟
* پس از بازی با گوام و اخراج تو خیلی از مربیان ایرانی گفتند که تو یک دروازه بان بی تجربه هستی و شاید در این برهه به درد تیم ملی نمی خوری از این موضوع ناراحت نشدی؟
سوال من این است هیچکدام از دروازه بانان خوب جهان تاکنون اخراج نشده اند؟ من خدا را شکر می کنم که در مدت حضورم در تیم ملی دروازه ام را بسته نگه داشته ام. شاید اگر در این بازی یک - هیچ عقب بودیم من از دروازه بیرون نمی آمدم. پس از بازی گاسپار هم با من حرف زد و گفت بهتر بود این کار را نمی کردی. البته معتقدم که داور کمی سختگیری کرد.
*برویم سراغ پیشنهادت از پرسپولیس آیا تو با مربی این تیم در فروشگاه زنجیره ای ملاقات داشتی؟
نه در فروشگاه زنجیره ای و نه در هیچ جای دیگر مربیان پرسپولیس با من حرف نزدند. همه این روزها می خواهند برای من حاشیه درست کنند. دیگر این دیدار در فروشگاه زنجیره ای که برای خودش جوکی بود. من شاید سالی یک بار به این فروشگاه ها بروم چطور می شود که در همان سالی یک بار هم مربی پرسپولیس را در آنجا ببینم و هم سوشا را؟ در حالی که من خیلی وقت است با سوشا ملاقاتی نداشتم. آدرس فروشگاه های زنجیره ای هم بلد نیستم.
* خیلی کوتاه نظرت را درباره مهدی طارمی بگو.
طارمی یکی از بهترین فورواردهای حال حاضر ایران است و شک نکنید که می تواند بهترین گلزن پرسپولیس و تیم ملی هم باشد.
* یکی از پاس گل های تو جزو 20 پاس گل برتری که فیفا در سال 2015 اعلام کرده است، قرار دارد...
درست است من جزو 20 نفر بودم و آرزو دارم که از این 20 نفر بالاتر هم بروم به هرحال پاس گلی که من دادم با پرتاب دست بوده و خیلی از این بابت خوشحالم.
* به عنوان سوال آخر؛ این همه حرف و حدیث در سه، چهار ماه اخیر به خاطر چه بود؟
پشت سر آدم های بزرگ حرف زیاد است.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
دردل های الهه منصوریان ورزشکار تیم ملی وشوو