سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



آلمان 965 هزار درخواست پناهندگی را در سال 2015 ثبت کرد


به گزارش تارنمای رادیو فرانسه، احتمال می رود تا پایان سال جاری میلادی تعداد آوارگان و پناهجویان ثبت شده در آلمان از یک میلیون نفر فراتر رود و بدین ترتیب رکوردی تاریخی را ثبت کند.
به نظر نمی رسد موج آوارگانی که راه اروپا را در پیش گرفته اند جز به دلیل وضعیت جوی دریای مدیترانه، کند شده باشد. روندی که در دو هفته پیش به وجود آمده و « توماس دی میزر» وزیر کشور آلمان از آن استقبال کرده است.
وزارت کشور آلمان در بیانیه ای اعلام کرد تنها در ماه نوامبر 2015(آبان/ آذر) درخواست پناهندگی 206 هزار و 101 نفر به ثبت رسیده است. آمار مربوط به ثبت درخواست پناهندگی در ماه پیش از آن 181 هزار و 166 نفر اعلام شده بود.
جنگ و ناآرامی های خاورمیانه و شمال آفریقا که با حمایت و مداخله نظامی آمریکا و برخی کشورهای غربی و عربی در منطقه به راه افتاده، به افزایش شمار آوارگان جنگ زده منجر شده و این امر اروپا را با بزرگترین بحران مهاجرت پس از جنگ جهانی دوم مواجه کرده است.
انتظار می رود آلمان تا پایان سال جاری میلادی میزبان دست کم یک میلیون آواره و پناهجو باشد.
«آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان در مقابل فشارها برای مقابله با محافظه کاران احزاب هم ائتلافی اش برای محدود کردن تعداد مهاجران، مقاومت کرده است.
وی همواره بر سیاست درهای باز درباره مهاجران تاکید داشته و از این سیاست خود در مقابل منتقدانش در داخل و خارج دفاع کرده است.
به دنبال حملات تروریستی 22 آبان در پاریس، انتقادها از سیاست مهاجرتی مرکل به بهانه نگرانی از تهدید احتمالی نفوذ تروریست ها افزایش یافته است.
مرکل به دنبال راه حلی چندجانبه برای حل بحران مهاجرت است، راه حلی که با محوریت همکاری سایر کشورهای اروپایی و ترکیه دنبال می شود. برخی مقامات احزاب موتلف حزب حاکم آلمان در مقابل به دنبال محدود کردن پذیرش مهاجران هستند.
اروپام ** 9053 **1561**1517

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
اسنودن از سوئیس درخواست پناهندگی کرد