سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



گزارشی از بدعهدی یک سایت خرید بلیت چارتری


گزارشی از بدعهدی یک سایت خرید بلیت چارترینسیم/ آیا بهتر نیست تی چارتر همانند سایر شرکت های رقیب و با کنترل عطش کسب ثروت، اعتبار خود را با کسب پول بیشتر معاوضه نکند.

گروه اقتصادی «نسیم آنلاین»: پس از افزایش چشمگیر نرخ بلیط هواپیما در سال‌های اخیر، ظهور شرکت‌های مسافرتی و با نیت فروش بلیط با نرخ هایی پایین‌تر از نرخ مصوب، گسترش چشمگیری پیدا کرده است. در این بین شرکت‌هایی، مأموریت تسهیل ارتباط بین مسافران و شرکت‌های مسافرتی را هدف خود قرار دادند که سود مناسبی هم برای آنها در پی داشت.

به این ترتیب که این شرکت های واسط، با عقد قرارداد با آژانس‌های مسافرتی، بلیط های آنها را در نرخ های متفاوت و معمولا کمتر از نرخ مصوب به اعضای خود یا همان مسافران عرضه می کردند. شرکت "تی چارتر"، یکی از قدیمی های این عرصه بوده که با شروع به موقع توانست جای خوبی را در بین مسافران هوایی باز کند. با توسعه پروازها در چند ماه گذشته، سایت این شرکت هم دچار تغییراتی شد که دلیل آن بعدها بیشتر نمود پیدا کرد؛ ارائه بلیط های بنفش و غیربنفش ازجمله ی دلایل این تغییرات بود.

شرکت تی چارتر در توضیح این خدمت آورده که "تی چارتر با در نظر گرفتن ارزش های انسانی و قوانین سازمان هواپیمایی کشوری ایران سعی در فرهنگ سازی ارائه خدمات هر چه مطلوبتر از سوی فروشندگان به کاربران خود را دارد، از این رو صدور، پبگیری، لغو کردن بلیت سیستمی، پشتیبانی و استرداد وجه این نوع بلیت ها بصورت آنلاین و توسط فروشنده آن با نظارت تی چارتر و طبق قوانین ذکر شده در راهنما صورت می پذیرد." اما روی دیگر این خدمت زمانی آشکار می شود که شما بلیط غیربنفش ارائه شده در این سایت را خریداری کنید. بلیط هایی که معمولا نرخ آن کمتر از بلیط های بنفش "تی چارتری" است. بلیط هایی که درظاهر، شرکت های ارائه کننده آن استانداردهای تی چارتر را ندارند.

حال اگر اتفاقی برای بلیط شما افتاد، برای مثال روز قبل از پروازتان بلیط شما کنسل شود، پاسخی که از پشتیبانی شرکت "تی چارتر"می شنوید تفاوت چشمگیر بین بلیط های بنفش و غیر بنفش است! به ویژه آنکه انتظار می رود، مسئولیت بخشی از معرفی شرکت هواپیمایی ناتوان در ارائه خدمات مطمئن به مسافر را هم بر عهده بگیرد! سوال اصلی اینجاست که چرا تی چارتر بعد از گذشت سالیان دراز به سمت بازارهای نامطمئن تر حرکت کرده است،قرارداد با شرکت هایی که مسافر را در دقیقه ی 90 از پرواز محروم می کنند و هیچ خدماتی در قبال لغو پرواز به مسافر نمی دهد می تواند ذهنیتی نامناسبی را برای آینده تی چارتر بیافریند.

آیا بهتر نیست تی چارتر همانند سایر شرکت های رقیب و با کنترل عطش کسب ثروت، اعتبار خود را با کسب پول بیشتر معاوضه نکند. بدیهی است مسئولین سازمان هواپیمایی باید نظارت بیشتر بر این شرکت ها و آژانس های مسافرتی دراحقاق حقوق شهروندان، وسواس بیشتری به خرج دهند.



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: نسیم


ویدیو مرتبط :
بلیت قطار پردیس بلیط قطار پردیس بلیت قطار رجا خرید بلیت قطار فروش بلیت قطار