توضیحات دکتر جوادی یگانه درباره خبر «پربازدیدترین و بهترین کانال‌های تلگرامی فارسی»


درپی انتشار خبری با عنوان «پربازدیدترین و بهترین کانال‌های تلگرامی فارسی» در سایت ایسنا در روز سه‌شنبه،‌ 6 بهمن، دکترمحمدرضا جوادی یگانه طی گفتگویی پیرامون بخش‌هایی از سخنان خود، توضیحاتی ارائه کرد.

دکتر محمدرضا جوادی یگانه،‌ رییس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ با بیان اینکه در نشست علمی «چرخش مطالعه و شبکه‌های اجتماعی مجازی؛ از خواندن تا آموختن» صرفا درمورد موضوع وضعیت ناگوار کتابخوانی در ایران در زمان غلبه شبکه‌های اجتماعی صحبت کردم، گفت: موضوع اصلی این نشست کانال‌های تلگرامی نبود و آنچه که درمورد کانال‌های تلگرامی از جمله «گیزمیز» و «بدندید» مطرح شد، بخشی حاشیه ای بوده که خبرنگار به صورت نادرستی منعکس کرده و شایان ذکر است بحث نیز تنها در پاسخ به سوالاتی در این زمینه بوده است که متاسفانه این سوالات و جواب های مطرح شده در خبر نیز درج نشده است.

وی افزود: این مطالب فرعی بود و ارتباطی با مباحث اصلی نشست نداشت و گاهی در تداخل با گفت و گوهایی جمعی بود.

جوادی یگانه هم‌چنین اظهار داشت: من قصد ترویج و توصیه به استفاده از هیچ‌یک از کانال‌های تلگرامی فوق را نداشتم و بحث اصلی من درمورد این کانال‌های تلگرامی نیز پرمخاطره بودن آنها به دلیل ناشناخته بودن منبع آنها و مشخص نبودن صحت و سقم اطلاعات آنها بود، و حتی در جلسه نیز مورد انتقاد مستمعان قرار گرفتم که چرا مصر هستم استفاده از کانال های تلگرامی برای جامعه ما عوارض ناخوشایند دارد. اما متاسفانه آنچه به ویژه به صورت تیتر توسط خبرنگار ایسنا منعکس شده است، درست بر خلاف عنوان و محتوای سخنرانی اینجانب بوده است.

رییس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد مطالب مطرح شده درباره صدا و سیما در این نشست نیز افزود: در مطالب مطرح شده در این زمینه نیز حق مطلب به طور کامل ادا نشده و همین امر موجب سوء تعبیر از اظهارات بنده شده است. در واقع در بسیاری موارد قبل و بعد جملات گفته شده منعکس نشده است.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
خبر مهم برای دوستای و طرفداران کانال من(توضیحات ویدیو)