گروهی در انتخابات، خیریه‌ها را ابزار جناحی می‌کنند


معاون پیشگیری از وقوع جرائم دادگستری استان کرمان گفت: گروهی در انتخابات، از خیریه‌ها به عنوان ابزار بعضی از جناح‌ها استفاده می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه کویر، "محمد اسلامی" صبح امروز شنبه 12 دی‌ماه 94 در جلسه اعضا ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی استان، مؤسسان و مدیران عامل خیریه‌ها اظهار کرد: این جلسه به عنوان یک نشست هم‌اندیشی است تا از آسیب‌هایی که در انتخابات ممکن است خیریه‌ها را درگیر کنند جلوگیری شود.

وی با اشاره به اینکه گروهی در انتخابات، از خیریه‌ها به عنوان ابزار بعضی از جناح‌ها استفاده می‌کنند، افزود: معاونت پیشگیری از وقوع جرم از خیریه‌ها دعوت به عمل آورد تا تذکرات قانونی را به آنها بدهد.

اسلامی بیان کرد: در فصل هفتم قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی خرید و فروش رأی، تهدید در انتخابات، رای دادن با شناسنامه جعلی و ... باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون پیشگیری از وقوع جرائم دادگستری استان کرمان با بیان اینکه آن چیزی که بیشتر خیریه‌ها را درگیر خود در انتخابات گذشته کرده بود، مصرف وجوه در اختیارشان به نفع انتخابات و کاندیدا است، تصریح کرد: خیریه‌هایی که وارد این مسائل شدند شاید عالمانه و گروهی از روی غفلت انجام و پرونده‌هایی را در این زمینه تشکیل دادند.

اسلامی با بیان اینکه خیریه‌ها در آستانه انتخابات باید کارهای عادی و روتین انجام دهند و از کارهایی که شائبه ایجاد می‌کند پرهیز کنند، ادامه داد: خیریه‌ها مورد اعتماد مردم هستند و بودجه‌ای که دارند از ناحیه مردم تامین می‌شود و اگر این اعتماد از بین رود خیریه رسالتش از بین می‌رود.

معاون پیشگیری از وقوع جرائم دادگستری استان کرمان با بیان اینکه زیر پا گذاشتن قانون توسط خیریه‌ها باعث دلزدگی مردم به مسائل حق و ناحق و کمک نکردن می‌شود، اظهار کرد: استفاده از اموال خیریه‌ها با توجه به اینکه اموال از ناحیه مرم و از بیت‌المال است اگر خیریه‌ای غیر از چارچوب تعریف شده استفاده کند خیانت به مردم است و جرم محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه حتی یک پرونده را نمی‌خواهیم در این زمینه داشته باشیم، گفت: خیریه‌ها منشاء خیر و برکت هستند بنابراین باید به این موضوع دقت کنند زیرا اگر کارهای خیر بر روی زمین بماند مردم زمین خواهند خورد.

این مقام قضایی تصریح کرد: مسائل درمانی، اقتصادی سنگین، جهیزیه دختران، سرای سالمندان و ... بسیاری از مسائلی که در جامعه موثر است توسط خیریه‌ها انجام می‌شود بنابراین نباید به اعتماد مردم ضربه بخورد.

اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: خیریه‌ها باید در آستانه انتخابات در استفاده از موقعیت‌های دولتی چشمشان باز باشد اگرچه در دو سال گذشته از اینگونه مسائل خیلی کم پیش آمد و مسئله چشمگیری نبود اما باز باید رعایت شود.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
فرقه جناحی محمد صالح جناحی