ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



تساوی پرسپولیس و تراکتور در دیداری جذاب/سرخ‌ها به رکورد استقلال رسیدند


به گزارش خبرگزاری فارس، در ادامه دیدارهای هفته بیست و دوم لیگ برتر از ساعت 17:30 امروز تیم‌های پرسپولیس و تراکتورسازی در ورزشگاه آزادی و در مقابل حدود 80 هزار تماشاگر به مصاف هم رفتند که این دیدار با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

دو تیم بازی را متعادل و پایاپای آغاز کردند. هرچند که پرسپولیس کمی سرتر از حریف بود و حتی در دقیقه 8 توسط علیپور نیز به گل رسید که این گل را داور آفساید اعلام کرد.

در ادامه پرسپولیس مزد بازی هجومی خود در دقایق نخست را گرفت و روی همکاری طارمی و احمدزاده و پاس این بازیکن به رضاییان، مدافع پیش کشیده سرخ‌پوشان با یک شوت دقیق از زیر دستان اخباری، توپ را به قعر دروازه فرستاد تا در دقیقه 13 پرسپولیس یک بر صفر از حریفش پیش بیفتد.

پرسپولیس که در خانه روحیه گرفته در دقیقه 15 نیز روی نفوذ علیپور صاحب یک موقعیت دیگر شد که این موقعیت به جایی نرسید.

در دقیقه 20 تراکتورسازی بهترین فرصت برای رسیدن به گل تساوی را از دست داد. در این دقیقه شجاع خلیل‌زاده می‌توانست روی کاشته دقیق سروش رفیعی دروازه حریف را باز کند که ضربه آرام مدافع پیش آمده تیم تبریزی در دستان مکانی آرام گرفت.

در ادامه بازی متعادل پیش رفت و دو تیم بیشتر به ارزیابی یکدیگر پرداختند البته در همین دقایق پرسپولیس روی سانتر رضاییان از ضربه کرنر و ضربه سر علیپور می‌توانست گل دوم را هم به ثمر رساند که این ضربه را اخباری مهار کرد.

پس از این فرصت یک بار دیگر بازی بیشتر در میانه‌‌های میدان دنبال شد و دو تیم بیشتر سعی در ارزیابی یکدیگر در این دقایق داشتند.

با این حال در دقیقه 38 بهترین فرصت تراکتورسازی برای گلزنی روی ضربه کاشته بختیار رحمانی ایجاد شد که توپ برگشتی را محمد ایران‌پوریان تبدیل به گل کرد تا بازی یک بر یک مساوی شود.

نیمه دوم با جنجال آغاز شد. در همان دقایق نخست این نیمه و روی تکل بنگر و واکنش عشوری، بازیکنان دو تیم با هم درگیر شدند که این موضوع درگیری بازیکنان دو تیم را به همراه داشت که البته پس از چند دقیقه این قائله خاتمه پیدا کرد.

این دقایق با بازی فیزیکی دو تیم همراه شده و بازیکنان پرسپولیس و تراکتورسازی به جای ارائه فوتبالی فنی به بازی خشن روی آورده و بیشتر با یکدیگر درگیر می‌شدند.

در دقیقه 60 این دیدار در حالی که سروش رفیعی روی زمین افتاده بود و به نظر مصدوم می‌رسید، پرسپولیسی‌ها به کار ادامه داده و دو فرصت ایده‌آل گلزنی نیز به دست آوردند که ضربه سر احمدزاده و در بازگشت شوت نورالهی را اخباری به زیبایی مهار کرد تا بازی با تساوی ادامه پیدا کند.

در این دقایق تراکتوری‌ها بیشتر به ضدحمله و شوتزنی روی آورده که در دو نوبت شوت‌های راه دور کیانی و رحمانی توسط مکانی مهار شد.

پرسپولیس با رسیدن به دقایق پایانی سراپا حمله شده و سعی می‌کرد تا از امتیاز میزبانی به بهترین شکل برای رسیدن به 3 امتیاز استفاده کند و از سوی دیگر تراکتور از روی ضدحمله قصد داشت خطراتی روی دروازه حریف مطرح خود ایجاد کند که البته این موقعیت‌های نیز راه به جایی نبرده تا دو تیم با تساوی به کار ادامه دهند.

پرسپولیس در این دقایق بیشتر به بازی بلند و سانتر از جناحین رو آورده که این توپ‌ها را اغلب مدافعان تراکتور و گلر این تیم مهار می‌کردند.

در دقایق پایانی نیز دو تیم محتاطانه به کار ادامه دادند اما در دقیقه 90 ایوب کلانتری بهترین فرصت تراکتور را از دست داد و در حالی که سوشا هم درون دروازه نبود توپ را به پای مدافع حریف کوبید. در این صحنه رضاییان ناجی پرسپولیس شد و توپ را از خط بیرون کشید.

با این نتیجه پرسپولیس با 36 امتیاز در رده چهارم باقی ماند و تراکتورسازی نیز با 32 امتیاز به رده ششم جدول صعود کرد.

روند شکست ناپذیری پرسپولیس با این دیدار به 16 مسابقه رسید تا سرخ پوشان از این لحاظ به رکورد استقلال در لیگ برتر پانزدهم برسد.

تورج حق‌وردی، قضاوت این دیدار را برعهده داشت که وی به رضاییان، مهدی طارمی و بنگر از پرسپولیس و آگوستو سزار، شجاع خلیل‌زاده و سینا عشوری از تراکتورسازی کارت زرد داد.

ترکیب پرسپولیس:
سوشا مکانی، محسن بنگر، لوکا ماریچ، محمد انصاری، رامین رضاییان، احمد نوراللهی، فرشاد احمدزاده، امید عالیشاه (70- کمندانی)، علی علیپور، مهدی طارمی و محسن مسلمان (84-کفشگری)
سرمربی: برانکو ایوانکوویچ

ترکیب تراکتورسازی:
 محمدرضا اخباری، محمد ایران پوریان، شجاع خلیل زاده، الکساندر کارلوس، سینا عشوری، بختیار رحمانی، سروش رفیعی (87 - سروش رفیعی)، فرزاد حاتمی، آگوستو سزار( -66 شاهین ثاقبی)، مهدی کیانی و سعید آقایی (46- خالد شفیعی)
سرمربی: امیر قلعه‌نویی

انتهای پیام/ر


ویدیو مرتبط :
تساوی دراماتیک استقلال - پرسپولیس