سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



هدف‌گذاری تهران و آنکارا برای ارتقای مناسبات اقتصادی/ سفر با اهمیت داود اوغلو به ایران


به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، ابراهیم رحیم‌پور معاون آسیا و اقیانوسیه وزیر امور خارجه در گفت‌وگو با خبرگزاری صدا و سیما درباره سفر داود اوغلو نخست‌وزیر ترکیه به ایران اظهار داشت: این اولین سفر آقای اوغلو به ایران در کسوت نخست‌وزیر است، اما وی با کشور ما زیاد کار کرده و سفرهای زیادی به ایران داشته است.

وی با بیان اینکه سفر نخست‌وزیر و هیأت عالی رتبه ترکیه به تهران به لحاظ توسعه مناسبات دوجانبه و مسایل منطقه ای بسیار حائز اهمیت است، افزود: از انتخابات ترکیه تاکنون به جز سفر چندی قبل من به این کشور، حدود 7 ماه رفت و آمد بین 2 کشور کاهش یافت که تحولات منطقه‌ای و برخی مسائل از جمله حضور روس‌ها در سوریه و درگیری‌های منطقه‌ای در این موضوع موثر بوده و از این جهت نیز این سفر بسیار مهم است.

معاون آسیا و اقیانوسیه وزیر خارجه عنوان کرد: سفر اوغلو و هیأت عالی رتبه ترکیه به تهران هم به لحاظ مناسبات دوجانبه و هم منطقه‌ای تاثیرگذار است و برنامه جامع و کاملی در این باره تنظیم شده است.

رحیم‌پور با اشاره به گسترش مناسبات ایران و کشورهای جهان در دوران پسابرجام تصریح کرد: بعد از برجام نیز چون ترکیه از جمله شرکای ما در دوره تحریم بوده اکنون نیز اراده دارند که با توجه به مشکلات اقتصادی که دارند، با ایران کار کنند. 

وی ادامه داد: هم در مسائل دوجانبه که در آن موضوعات اقتصادی موضوعیت دارد و هم با توجه به آتش بسی که در سوریه است معتقدیم ترکیه همسایه مهم ماست و برای آنها نیز ما همسایه قدرتمندی هستیم و امیدواریم یک گام به جلو حرکت کنیم.

 

معاون وزیر خارجه با اشاره به هدف‌گذاری ارتقای مناسبات اقتصادی 2 کشور به 30 میلیارد دلار گفت: این هدف‌گذاری در سفر آقای روحانی به آنکارا و در زمانی توافق شد که قیمت  نفت تغییر نکرده بود، اما امروز قیمت نفت کاهش یافته است.

رحیم‌پور تاکید کرد: به رغم کاهش قیمت نفت معتقدم با همکاری جدی و صمیمی دو کشور این هدف تحقق خواهد یافت.

احمد داود اوغلو نخست‌وزیر ترکیه صبح امروز در مجموعه سعد آباد مورد استقبال اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور قرار گرفت.

دو طرف پس از آیین استقبال در جلسه خصوصی حدود 2 ساعته مهم‌ترین موضوعات دوجانبه و منطقه‌ای را بررسی کردند که گفته می‌شود سوریه از جمله این موضوعات بوده است.

همچنین نشست هیأت‌های عالی 2 کشور نیز با حضور داود اوغلو و جهانگیری برگزار شد.

انتهای پیام/

 


ویدیو مرتبط :
سفر هیات اقتصادی ایتالیا به تهران