فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



شهرداد روحانی: به خاطر شلوغی‌‌ها تنها ۴جلسه تمرین کردیم/ ارکستر زهی در برج میلاد هنرنمایی کرد+تصاویر


به گزارش خبرنگار موسیقی خبرگزاری فارس، شب گذشته برج میلاد میزبان ارکستر زهی به رهبری شهرداد روحانی در سی‌و یکمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر بود. سالن مرکز همایش های برج میلاد در طبقه همکف با ظرفیت تکمیل و طبقه دوم ۵۰ درصد برای حضور روحانی پر شد و طبق معمول کنسرت‌ها برنامه دیشب نیز با تاخیر 20 دقیقه‌ای همراه بود.

 

امیر دارابی هنرمند جوان پیش از حضور اعضای ارکستر روی صحنه آمد و دقایقی برای حاضران پیانو نواخت و پس از آن گروه با سازهای تخصصی خود روی سن حاضر شدند و سازهای خود را کوک کردند.

شهرداد روحانی بی هیچ مقدمه‌ای اولین قطعه را آغاز کرد و برخلاف آخرین اجرای «دوئیت پیانو» که در فرهنگسرای نیاوران بود تا اجرای قطعه «مجنون» با مردم سخن نگفت.

 

روحانی پیش از اجرای قطعه«باغ ایرانی» گفت:  این قطعه را برای پدرم ساخته ام و بنظرم هیچ موجودی عزیزتر از پدر و مادر نیستند، پدرم رضا روحانی تابستان به‌من آموزش ویولن ایرانی می‌داد و من این قطعه را بیاد او نوشتم. خوشبختانه در ایران استعدادهای فراوانی داریم و سولیست های خوبی هم داریم که در این کنسرت دو نفر از آنها مارا همراهی خواهند کرد و میلاد عالمی در این قطعه مارا کمک خواهدکرد.

 

روحانی پس از اجرای نهمین قطعه از چهارده قطعه موسیقی که برای کنسرت در نظر گرفته بود آنتراک داد تا گروه و مخاطبان حاضر در سالن برای دقایقی استراحت کنند و پس از اجرای قطعه دهم گفت: باید پیش از اجرا این قطعه را معرفی می‌کردم، این اثر متعلق به یکی از اساتید ایران و اساتید خودم است که در سالن حضور دارند و سپس نام استاد کمال پور تراب را برد تا این استاد ۹۰ ساله برای دقایقی توسط حاضران ایستاده مورد تشویق قرار بگیرد و روحانی برای عرض ادب به ایشان از سن پائین آمد.

 

پس از آن دو قطعه موسیقی فیلم نواخته شد که در اولین قطعه آرین قیطاسی دومین سولیست جوان کشورمان بود که با گروه همراه شد.

شهرداد روحانی در این بخش از حضور استاد فرهاد فخرالدینی تقدیر کرد و ایشان مورد تشویق حاضران قرار گرفت، فخرالدینی پنجشنبه ۲۹بهمن‌ماه ارکستر ملی را رهبری خواهدکرد. 

 

وی در انتهای اجرای قطعه چهاردهم بیان کرد: به خاطر شلوغی برنامه‌ها ما تنها چهار جلسه تمرین کردیم و این از توانمندی هنرمندان بود که توانستیم قطعات را بخوبی اجرا نمائیم.

در انتها نیز گروه به درخواست مخاطبان دو قطعه دیگر اجرا کردند که یکی از آنها برای هموطنان کرد میهن توسط روحانی نوشته و اجرا شد.

 

انتهای پیام/ج

 

http://fna.ir/XDNMZ4


ویدیو مرتبط :
تمرین - شهرداد روحانی با ارکستر