فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



نوروز ایرانی در بلغارستان برگزار شد


به گزارش روز سه شنبه گروه فرهنگی ایرنا، در این گردهمایی که با هماهنگی سفارت و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در محل سفارت کشورمان برگزار شد ، مسئولان فرهنگی و دیپلماتیک ایران در بلغارستان، ایرانیان مقیم، دانشجویان، زبان آموزان خارجی دوره های زبان فارسی از کشورهایی که نوروز را جشن می گیرند، حضور داشتند.
در این آیین رایزن فرهنگی ایران نوروز را یکی از اصلی ترین زمینه های پیوند اجتماعی بین مردم ایران و دیگر ملت های منطقه که آن را جشن می گیرند عنوان کرد و گفت : یکی از مزایای نوروز این است که پیوندهای اجتماعی را بوجود آورد.
محمد علی کیانی افزود : نوروز یادگار دوران باستان ایران زمین است که مورد پذیرش و تایید دین مبین اسلام قرار گرفت و غنای آن در پرتو جهان بینی و تعالیم مکتب انسان ساز اسلام بیشتر شد.
وی از جمله ظرفیت های مثبت نوروز را همراه بودن آن با آغاز فصل بهار و رویش و حیات مجدد طبیعت ، تحکیم پیوندهای اجتماعی و نشاط و شادی منطبق بر اصول عقل و خرد و فطرت پاک انسانی ، رفع کدورت و از بین بردن کینه ها و صله رحم میان دوستان و همکاران و اقوام برشمرد.
بنابراین گزارش ، حافظ خوانی و اجرای موسیقی ایرانی از دیگر برنامه این گردهمایی بود که مورد استقبال جوانان ایرانی و دانشجویان بلغاری زبان فارسی واقع شد.
این گردهمایی همچنین فرصت برای ایرانیان بود تا در کنار یکدیگر دیداری تازه کنند و ضمن گفت و گو ، عید را به یکدیگر تبرک گویند.
شرکت کنندگان در این مراسم، با هفت سین ایرانی چیده شده در سالن و با مقامات ایرانی حاضر عکس یادگاری گرفتند.
فراهنگ 1417 1568

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
نوروز در ارمنستان با ایرانی ها