ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



مشکل سرخابی‌ها اشتباهات داوری نیست


  X  

تاریخ خبر : یکشنبه 1394.08.17 - 21:29

مشکل سرخابی‌ها اشتباهات داوری نیست

کاپ/ نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال گفت: اگر استقلال و پرسپولیس دارای ثبات مدیریت شوند دیگر با این اشتباهات داوری هم زمین نخواهند خورد.
محمود اسلامیان در رابطه با مشکل ویزای برخی از ملی پوشان برای سفر به گوام اظهار داشت: ما در کل چند مرجع برای رسیدگی به این موضوع داریم. فیفا، وزارت امورخارجه، فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش این مراجع هستند که ما از طریق تمام این مراجع در دو ماه اخیر تلاش کردیم تا مشکل ویزای اعضای تیم ملی را حل کنیم. حتی پرواز چارتر برای سفر آسان تیم ملی فراهم کردیم بعد از مذاکره ای که با یک شرکت هواپیمایی داشتیم قرار شد حتی مبلغ این پرواز ر ا به صورت نیم بها دریافت کنند. اما باز هم کشور میزبان به ما اجازه چنین پروازی را نداد حالا با این وضعیت مجبور هستیم با سه، چهار پرواز مختلف و یکی، دو روز معطلی اعضای تیم ملی را راهی بازی با گوام کنیم.
وی در پاسخ به این سوال که مشکل صدور ویزای چهار، پنج بازیکن تیم ملی تا زمان اعزام به این دیدار حل خواهد شد یا خیر عنوان کرد: همانطور که گفتم ما تمام تلاش خود را به کار بستیم تا تیم ملی با چهره ای کامل به گوام اعزام شود به هرحال این کشور تحت سلطه آمریکا قرار دارد و به همین دلیل مشکلاتی برای صدور ویزا به وجود آمده است آنها کارشکنی هایی انجام می دهند که دیگر برخی مسایل را از اختیار ما خارج کرده است. ما نمی توانیم به آمریکایی ها دستور بدهیم که ویزای فلان بازیکن را صادر کند و یا اجازه دهند ما با پرواز چارتر به گوام برویم.
نایب رییس اول فدراسیون فوتبال در واکنش به هجمه هایی که بار دیگر علیه داوران به وجود آمده تصریح کرد: فکر می کنم در این باره عوامل اجرایی فدراسیون پاسخگو باشند دوستانی که سمت اجرایی در فدراسیون دارند و روی کار داوران نیز نظارت می کنند باید در چنین مواقعی پاسخگوی عملکرد داوران هم باشند البته بر هیچ کس پوشیده نیست که اشتباهات داوران در هفته های اخیر افزایش پیدا کرده اما حل این مشکل هم راه دارد که آن هم آموزش صحیح به داوران است ما باید ابتدا مشکلات داوران را حل کنیم و سپس از آنها توقع داشته باشیم.
وی ادامه داد: آیا هواداران پرسپولیس و استقلال فکر می کنند مشکل اصلی تیم شان اشتباهات داوری است؟ خیر اینطور نیست. مشکل اصلی این دو تیم سوءمدیریت است شما نگاه کنید در پرسپولیس در دو سال اخیر 7 مدیر منصوب شده اند که یکی به زندان رفته و بقیه هم معلوم نیست الان چه سرنوشتی دارند. وقتی نمی توانید مشکلات این دو باشگاه را مدیریت کنید چرا به سمت داوری حمله می کنید.
وی در واکنش به تشکیل کمیته ای در وزارت ورزش درباره اشتباهات داوری اذعان داشت: همانطور که گفتم تمام اهالی فوتبال می دانند مشکل سرخابی ها اشتباهات داوری نیست آنهایی که این کمیته را تشکیل دادند باید به دنبال حل مشکلات اساسی باشند. نه اینکه مشکلات داوری را بولد کرده و در سر فوتبال بزنند. این آقایان آدرس غلط به مردم می دهند چون می خواهند ضعف های خودشان را بپوشاند ضعف شان هم این است که نمی توانند مدیریت درستی روی استقلال و پرسپولیس داشته باشند و به خاطر همین نگاه مردم را به سمت دیگری می برند.
اسلامیان درباره بحث باند اصفهانی که این روزها خیلی بیشتر از قبل مطرح می شود گفت: این هم کار همان آقایان است. وقتی شما یک مسوولیتی دارید و نمی توانید آن را درست انجام دهید مجبورید برای پوشاندن ضعف های خود هر روز یک بهانه بیاورید یک روز می گویند باند اصفهانی و روز دیگر برای اشتباهات داوری کمیته تشکیل می دهند. باور کنید اگر استقلال و پرسپولیس دارای ثبات مدیریت شوند دیگر با این اشتباهات داوری هم زمین نخواهند خورد. پس بهتر است این آقایان تمرکزشان را روی کار خودشان قرار دهند اگر واقعا نمی توانند مشکلات این دو باشگاه بزرگ را حل کنند بگویند تا کار به دست نفر دیگری سپرده شود.
وی در پایان درباره اینکه برخی این اتفاقات را به انتخابات پیش روی فدراسیون فوتبال ربط می دهند بیان داشت: شاید هم ارتباطی بین این دو موضوع وجود داشته باشد اما در حال حاضر مسوولان اجرایی فدراسیون باید درباره اشتباهات داوری پاسخ بدهند. حتی این عوامل باعث شده شاهد اختلافات درونی در فدراسیون باشید که هرکسی علیه فرددیگر صحبت می کند. امیدوارم هرچه زودتر دولتمردان فکری به حال وضعیت استقلال و پرسپولیس بکنند چون اگر ثبات مدیریت را در این دو باشگاه شاهد باشیم دیگر چنین حاشیه هایی هم برای فوتبال به وجود نخواهد آمد.

نظر شما


ویدیو مرتبط :
مصاحبه تاریخی و خنده دار فیروز کریمی درباره اشتباهات داوری جزیی از داوری است