ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



ایران در ازبکستان بازی می‌کند، عربستان در قطر یا اردن!/ گمانه‌زنی شیطنت‌آمیز برای تحت تاثیر قراردادن AFC


به گزارش خبرگزاری فارس، بهانه‌جویی‌ها و عناد سعودی‌ها در قبال کشورمان در زمینه ورزش کماکان تیتر اول مطبوعات سعودی و کشورهای حاشیه خلیج فارس است. سعودی ها با ارائه گزارش‌های مختلف و متهم کردن ایران به خشونت و عدم امنیت در کشور از کنفدراسیون فوتبال آسیا خواستار برگزاری بازی‌های نمایندگانش در رقابت‌‌های لیگ قهرمانان آسیا مقابل تیم های ایرانی در کشوری بی‌طرف شده اند.

این عناد و دشمنی سعودی‌‌ها با بهانه‌جویی و عناد رئیس سابق باشگاه الهلال عربستان شروع شد تا اینکه سه باشگاه دیگر حاضر در لیگ قهرمانان آسیا را دربرگرفت و آنها همه خواستار لغو بازی‌ها در خاک ایران شدند.

در این راستا عبدالله بن مساعد رئیس سازمان ورزش و جوانان عربستان وارد این جنگ روانی شد و از سران باشگاه‌های النصر و الهلال حمایت کرد.
رئیس سازمان ورزش و جوانان سعودی در مصاحبه با روزنامه الشرق الاوسط اظهار داشت که ما اعتراضات باشگاه‌های النصر، الهلال، الاهلی و الاتحاد را رسیدگی می‌کنم. ما منتظر حکم AFC هستیم تا بازی‌‌ها را به کشوری دیگر انتقال دهیم.

پیش از این هم یک منبع آگاه نزدیک به AFC در مصاحبه با خبرگزاری آلمان مدعی شد که برگزاری مسابقات نمایندگان ایران با عربستان دور از انتظار نیست که در کشوری بی‌طرف برگزار شود زیرا شرایط سیاسی این دو کشور بسیار بحرانی است و انتقال بازی‌ها به کشوری دیگر تقریبا حتمی است.

در این جو، مطبوعات سعودی پیش بینی می‌کنند که عربستان یکی از دو کشور قطر یا اردن را به کنفدراسیون فوتبال آسیا پیشنهاد دهد تا بازی‌ها آنجا برگزار شود اما در مقابل ایران به احتمال زیاد ازبکستان را انتخاب خواهد کرد زیرا نزدیکترین همسایه آن به شمار می‌آید.

وزرات امور خارجه سعودی روزگذشته مدعی شده بود که بنا بر قوانین فیفا باید بازی‌‌ها در کشوری بی‌طرف برگزار شود زیرا بنا بر قوانین فدراسیون فوتبال جهانی اگر دو کشوری در بحران قرار داشته باشند و از لحاظ دیپلماتیک قطع رابطه کنند، این دیدارها در کشوری بی‌طرف برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ر

http://fna.ir/EBZ7PL


ویدیو مرتبط :
تحریم قطر از سوی عربستان و متحدانش و درخواست قطر برای دوستی با ایران