سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



ادعای مقام مصری: "ابوبکر بغدادی" در لیبی مستقر است


ادعای مقام مصری: فارس/ یک مسئول سابق سرویس اطلاعاتی مصر با انتقاد از حمله «ناتو» به لیبی برای سرنگونی «معمر القذافی»، اعلام کرد: «ابوبکر بغدادی» سرکرده داعش در لیبی مستقر شده است.

به گزارش پایگاه خبری «بوابة افریقیا» لیبی، سرلشکر «حسام خیر الله» معاون سابق سرویس اطلاعاتی مصر با بیان اینکه لیبی بزرگترین تهدید برای امنیت ملی مصر به شمار می‌رود، اعلام کرد ابوبکر البغدادی سرکرده داعش در لیبی مستقر است.
خیر الله در گفت‌وگو با یک روزنامه مصری گفت، ابوبکر بغدادی بعد از آنکه در سوریه زخمی شد، برای مداوا به ترکیه منتقل شده و پس از آن در لیبی مستقر شده است.
منابع خبری پیش از این، چندین بار خبر زخمی شدن البغدادی را در عراق و در سوریه منتشر کرده بودند (جزئیات بیشتر).
روزنامه «تایمز» انگلیس، ماه فوریه (2016) اعلام کرد ابوبکر بغدادی زنده و در فلوجه عراق خطبه خوانده است (جزئیات بیشتر).
این مقام سابق مصری همچنین افزود، داعش برای هر کسی که به آن بپیوندد 2000 دلار پرداخت می‌کند.
این کارشناس مصری همچنین تأکید کرد: مصر تلاش دارد در منطقه دارای نقش سیاسی باشد ولی ما نمی‌خواهیم آنچه «ناتو» در لیبی مرتکب شد و بعد از سرنگونی رژیم «قذافی» رخ داد و آن را در آشوب و هرج و مرج رها کرد، تکرار کنیم.
وی همچنین تصریح کرد، همه کشورهای منطقه باید زمینه مناسب برای توافق در لیبی را ایجاد کنند و مصر با هر کسی که بخواهد از مرز لیبی وارد شود، مقابله خواهد کرد.



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: فارس


ویدیو مرتبط :
#27 چرا به AMP نیاز داریم؟