علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



مدیرمرکز زمین شناسی جنوب:وجود برخی فروچاله های فارس موجب نگرانی نیست


طهمورث یوسفی یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: به عنوان مثال در منطقه مهارلو در شرق شیراز فروچاله جدیدی کشف نشده است و وضعیت فروچاله هایی نیز که سال گذشته در این منطقه کشف شده بود، تغییری نکرده است.
وی افزود: پارسال یک فروچاله با عمق یک متر که بیشتر به صورت ترک و شکاف بود در سطح شرقی دریاچه مهارلو شیراز رخ داده بود که امسال اکیپی برای بررسی وضعیت منظقه مهارلو اعزام کردیم.
یوسفی اظهارداشت: در بررسی های میدانی و تحقیقاتی که متخصصان این مرکز انجام دادند، مشخص شد در این منطقه فروچاله جدیدی دیده نشده و عمق فروچاله ای که سال گذشته دیده شده نیز تغییر و گسترش پیدا نکرده و افزایش عمق نداشته است.
وی اضافه کرد: دور فروچاله های موجود در منطقه مهارلو شکاف هایی وجود دارد که ترک های محیطی هستند و نه طولی که بر اثر باران نیز تغییر چهره می دهند.
یوسفی با بیان اینکه عمق فروچاله ای که سال گذشته در منطقه مهارلو پیدا شده یک متر بوده و هنوز هم تغییر نکرده است ادامه داد: هم اینک درحال پیگیری وضعیت زیست محیطی منطقه مهارلو و تعامل برای بررسی های میدانی از سوی سازمان حفاظت محیط زیست استان برای وضعیت فروچاله های منطقه هستیم.
وی عنوان داشت: سطح فروچاله ها در این منطقه از نمک است که در پروسه زمانی و با انحلال تغییراتی در آن ایجاد می شود.
3002 / 1876

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
بزرگترین فروچاله فارس در میان ایج و ششده قربلاغ