سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



هشدار نظربایف به تکرار سناریوی اوکراین در قزاقستان


هشدار نظربایف به تکرار سناریوی اوکراین در قزاقستانایرنا/ «نورسلطان نظربایف»رئیس جمهوری قزاقستان با هشدار نسبت به تکرار«سناریوی اوکراین»در کشورش ، گفت:«اقتصاد قوی آن کشور» (اوکراین) به دلیل درگیری‌های دو سال اخیر به زانو در آمده است ، بنابراین ما باید با اتخاذ وحدت به سرنوشت اوکراین دچار نشویم.

به گزارش روز دوشنبه رسانه های قزاقستان، نظربایف، در پی اعتراض‌های مردمی به فروش و اجاره زمین های دولتی به افراد خاص دراین کشور، دریک سخنرانی به مناسبت جشن وحدت ملی به تکرار «سناریوی اوکراین» هشدار داد و مردم این کشور را به همدلی فراخواند.
وی گفت: هر‌گونه ناامنی، رفاه مردم و همین طور اقتصاد کشور‌ها را برباد خواهد داد .
نظربایف دراین زمینه حوادث دو سال پیش اوکراین را یاد‌آوری کرد و گفت: اقتصاد قوی آن کشور در آن زمان در پی ادامه درگیری‌ها به زانو در آمده است.
وی تصریح کرد: وضعیت اقتصاد اوکراین که دومین کشور بزرگ پساشوروی بود، اکنون به نصف وضعیت اقتصادی قزاقستان کاهش یافته است.
به گفته نورسلطان نظربایف «چنین وضعیتی به این دلیل رخ داده ‌است که این کشور وحدت ملی و هدف ندارد، هیچ کس به وظیفه خود عمل نمی کند و مردم به جنگ با یکد‌یگر و کشتار و جنجال مشغولند.»
بعد از پیوستن شبه جزیره کریمه به روسیه در سال 2014، دولت غربگرای اوکراین با جدایی طلبان روس گرا در شرق این کشور در حال مبارزه هستند.
رئیس جمهوری قزاقستان گفت: «اما در کشور ما امنیت و آرامش حکمفرماست و ما به همه هدف‌های خود از جمله بهتر کردن زندگی مردم می رسیم، اما بسیار مهم است که نسل جوان استقلال، یگانگی، دوستی و آرامش را حفظ کند.»
معترضان قزاق طی چند روز اخیر در شهر‌های «قزلارده» و «ژنازین» برعلیه برنامه دولت نظربایف که می‌خواهد زمین‌های دولتی را برای اشخاص خاص به مزایده گذارد،‌ راهپیمایی کردند.
به گفته شاهدان، معترضان توسط پلیس پراکنده و چند نفر نیز در قزلارده بازداشت شدند.
نمایندگان معترضان به «سیرک کاژنیاز‌اف» معاون استانداری قزلارده گفتند که شهروندان حق دارند در مورد استفاده زمین‌های دولتی اظهار نظر کنند که کاژنیاز‌اف پاسخ داد خصوصی سازی بر اساس قوانین کشور در حال انجام است.

با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: ایرنا


ویدیو مرتبط :
پوتین از سناریوی جنگ با اوکراین می گوید!!