وظیفه‌ی جنبش‌های دانشجویی، روشنگری است


مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علم و هنر با تاکید بر این که وظیفه‌ی جنبش‌های دانشجویی روشنگری است، به بیانات مقام ‌معظم رهبری اشاره کرد و گفت: باید سیاسی باشیم ولی در عین حال سیاست‌زده نباشیم.

"محمدجواد موته" به مناسبت شانزدهم آذرماه روز دانشجو، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه یزد، اظهار کرد: جنبش دانشجویی با روی کار آمدن دولت جدید، پستی و بلندی‌هایی را پشت سر گذاشته ‌است به نحوی که برخی از جنبش‌ها را به قله رسانده و برخی را نیز به قعر کشانده است.

وی ادامه ‌داد: بعضی‌، صدایشان به بالا می‌رسد ولی برخی دیگر اگر صدایی ازشان بیرون بیاید، برچسب‌ به دهانشان زده ‌می‌شود هر چند که جنبش‌های دانشجویی با وجود هر نوع شرایطی فعالیت خود ادامه می‌دهند و اگر با ناملایمتی نیز با آنها رفتار شود، سعی می‌کنند دور از جبهه‌گرایی‌های مختلف، وظیفه خود را که همان روشنگری هست، انجام دهند.

موته با تاکید بر این که وظیفه همه جنبش‌ها، روشنگری است، گفت: در هر حدی که بتوانیم به این وظیفه عمل خواهیم کرد و موازین و ملاک‌هایی که رهبری در دیدارهای خود در بیاناتشان گوشزد می‌کنند را رعایت می‌کنیم.

وی با اشاره به انتخابات پیش رو افزود: در این رابطه مهم این نکته است که هر کاندیدایی از هر طیفی، نزدیک به بیاناتی باشد که رهبری فرمودند.

وی ادامه ‌داد:برای جنبش دانشجویی، جبهه‌بازی و باندبازی مهم نیست، مهم این است که هر کدام از طیف‌ها در خصوص پارامترهای بیان ‌شده توسط مقام معظم رهبری مانند مردمی بودن، حق‌الناس را ضایع نکردن و خدمت به مردم، بیشتر فعالیت کنند و قطعاً هر کدام با این ملاک‌ها بیشتر سازگاری داشته باشند، برای معرفی آنها تلاش خواهیم کرد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علم و هنر در مورد اینکه جنبش دانشجویی چگونه عمل کند که پایگاه جریان‌های سیاسی نشود نیز اظهار کرد: نقشه‌ای که هر کدام از این جنبش‌ها برای خود الگو قرار داده‌اند، باید نوشته شده‌ باشد و نویسنده این نقشه که مسئول آن تشکل است و فرمان آن قطار در دستش است نیز باید اینها را جوری هدایت کند که اصلاً طرف حزب نباشد.

موته در پایان نیز خاطرنشان کرد: البته طبیعی است که هر فردی پیرو یکd از احزاب و گروه‌های سیاسی است و نمی‌شود خنثی باشیم ولی مهم این است که همه متعلق به این نظام هستیم و باید به یکدیگر احترام بگذاریم و در رفتارهای سیاسی‌مان معتدل باشیم و از افراط پرهیز کنیم لذا جنبش‌های دانشجویی نیز وظیفه دارند که خود را درگیر باندبازی‌ها و سیاست‌زدگی‌ها نکنند و به قول مقام معظم رهبری،سیاسی باشیم ولی سیاست‌زده نه.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
"روشنگری؛ وظیفه ی اصلی ائمه جمعه" (با کیفیت خوب)