سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



پزشك اروپایی: آثار ابن سینا و رازی انتقال دهنده حرفه پزشكی به فرانسه بود


پروفسور عالم سوری گارسیا عصر چهارشنبه در همایش پیوند علم و عرفان با عنوان 'اوج انسان' در نیشابور افزود: در این میان نقش 'ابوالقاسم' پزشك مسلمان برجسته اندلسی در ارتباط گیری پزشكی غرب و شرق برجسته بود.
وی ادامه داد: 'اندرو ویونا' پزشك سرشناس فرانسوی الكل را تحت تاثیر رازی بكار گرفت و از چراغ الكلی در ضدعفونی زخم ها بهره برد.
این پزشك فرانسوی گفت: كتاب قانون ابن سینا در قرن شانزدهم میلادی به زبان های اسپانیایی و ایتالیایی ترجمه شد.
وی افزود: زرگری و پزشكی از ایرانیان باستان به جنوب غرب فرانسه راه یافت و تاثیر هنر ساسانیان بر مجسمه ویزگوتها از طریق پارچه بافی عصر ساسانی منتقل شد.
استاد دانشگاه آكسفورد ادامه داد: آئین میترایی بر كاتالسیم تولوز اثری تاریخی گذاشته است و سیسیل تحت تاثیر ساسانیان بوده است كه آثار فراوانی در تایید آن وجود دارد.
وی همچنین كلیله و دمنه را یكی دیگر از جلوه های تعامل فرهنگی شرق و غرب دانست.
استاد دانشگاه تهران هم در این همایش با اشاره به اشعاری ازعطار گفت: منطق الطیر عطار نیشابوری به 27 زبان زنده دنیا ترجمه شده است.
منیژه نوری بر تاثیر فرهنگی خراسان بر تولوز در جنوب غربی فرانسه تاكید و بیان كرد : تحقیقات مشتركی با پروفسور عالم سوری گارسیا انجام داده ام كه درباره رابطه فرهنگی تولوز و خراسان تدوین شده است.
همایش پیوند علم و عرفان با عنوان 'اوج انسان' با حضور متخصصان و اندیشمندان برجسته ایرانی و خارجی تا فردا در نیشابور ادامه دارد.
شبك 1906/1858 / 1064

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
خنده بازار - داستان های دبستانی ابن سینا ذکریای رازی:))