سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



لزوم کاهش فاصله نیازهای اجتماعی و خروجی دانشگاه‌ها


رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان با بیان این‌که باید وارد عمل شد و از توانایی‌های کشور برای انجام کارهای بر زمین مانده استفاده کرد، گفت: یکی از مسائل جدی، آموزش مهارت‌های زندگی و از موارد مهم در حوزه آموزش‌های موردنیاز لزوم کم‌کردن فاصله میان نیازهای اجتماعی و خروجی دانشگاه‌ها و آموزش‌وپرورش است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محسن شفیعی در دیدار دبیران و نائب‌دبیران کانون‌های دانشجویی هلال احمر دانشگاه‌های اهواز که به مناسبت هفته هلال احمر برگزار شد، با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: از زیبایی‌های امسال تقارن هفته هلال احمر با ایام ماه شعبان است که ویژگی نام پیامبر(ص)، معنویت خاصی به این ماه بخشیده است.

وی با ابراز تأسف از این‌که فرصت‌های بسیاری در کشور به‌آسانی از دست رفته و هدر می‌رود که می‌تواند در ساختمان و رشد کشور مورد استفاده و بهره‌برداری قرار گیرد، گفت: از سوی دیگر در حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی، عمرانی و ... و حتی آموزشی و مهارت‌آموزی کارهای فراوانی در کشور بر زمین مانده است که باید انجام شود؛ بنابراین اگر ظرفیت‌های موجود مورد بهره‌برداری قرار گیرد می‌توان در سازندگی کشور حرکتی رو به جلو ایجاد کرد.

رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان با بیان این‌که بدون تلاش و مهارت‌اندوزی نمی‌توان انتظار حرکت رو به جلو داشت، تصریح کرد: باید وارد عمل شد و از توانایی‌های کشور برای انجام کارهای بر زمین مانده استفاده کرد. یکی از مسائل جدی، آموزش مهارت‌های زندگی و از موارد مهم در حوزه آموزش‌های موردنیاز لزوم کم‌کردن فاصله میان نیازهای اجتماعی و خروجی دانشگاه‌ها و آموزش‌وپرورش است.

شفیعی ادامه داد: فعالیت‌های هلال احمر یک ضرورت را مورد توجه قرار داده که مورد نیاز هر جامعه است اما ویژگی منحصر کانون‌های دانشجویی هلال احمر بهره‌گیری از نیروی عظیم دانشجویان است؛ حدود 4.5 میلیون دانشجو در کشور و 270 تا 280 هزار دانشجو در استان خوزستان مشغول تحصیل هستند و این ظرفیت عظیم می‌تواند کارهای بزرگی انجام دهد.

وی با اشاره به شعار هر خانواده یک امدادگر، افزود: شاید بتوان گفت که امروز در جامعه خانواده‌ای نیست که در آن دانشجو نباشد، این مسأله قابلیت فراگیری و تسری آموزش‌های کانون‌های دانشجویی هلال احمر در جامعه را می‌رساند و نشان از اهمیت فعالیت آن دارد؛ بنابراین باید این حرکت به‌عنوان یک گام رو به جلو برای کشور مورد توجه قرار گیرد.

رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان با اشاره به این‌که خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید هر کس شخصی را احیا کند جامعه‌ای را احیا کرده است، گفت: در حوزه دین و معارف اسلامی فعالیت‌های هلال احمر فعالیتی با پشتوانه دینی و از امور مورد رضای خداوند متعال است.

شفیعی خطاب به دبیران کانون های دانشجویی هلال احمر عنوان کرد: توصیه پدرانه من به شما این است که اولویت شما باید درس خواندن و آراستگی اخلاقی و آمادگی برای اداره فردای جامعه باشد و هیچ فعالیت سیاسی، تشکیلاتی، کانونی و ... نباید در حوزه تحصیل و آموزش تأثیر منفی بگذارد.

وی افزود: گاهی این‌گونه احساس می‌شود که فعالیت‌های این‌چنینی دانشجویان، مهم‌تر و بالاتر از درس قرار می‌گیرد، که چنین رویه‌ای نگران‌کننده است چرا‌که شما بعد از دانشگاه وارد جامعه می‌شوید و جامعه متناسب با آنچه در دانشگاه فراگرفته‌اید با شما وارد تعامل می‌شود و از شما انتظار دارد، لذا درس را در اولویت قرار دهید. ان‌شاءالله برنامه‌ریزی‌ها در سال تحصیلی ۹۵-۹۶ به سمت رشد کمی و کیفی کانون‌های دانشجویی هلال احمر پیش رود.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
لزوم برآورده کردن نیازهای کودک www.darsezendegi.net