انتشار گزارش مالی نوکیا برای فصل سوم سال ۲۰۱۵؛ سود خالص ۳۹۱ میلیون یورو از درآمد ۳ میلیارد یورویی


گزارش مالی منتشر شده توسط نوکیا در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۵ میلادی نشان از درآمد ۳ میلیارد یورویی و سود خالص ۳۹۱ میلیون یورو برای این شرکت دارد که هر چند اندکی در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل کمتر بوده، اما بسیار بیشتر از مقداری بوده است که کارشناسان پیش‌بینی کرده بودند.

نوکیا که زمانی بزرگ‌ترین تولید‌کننده‌ی گوشی‌های هوشمند بود، با برخی از تصمیمات اشتباه نتوانست دوران اوج خود را تداوم ببخشد و مجبور به فروش بخش موبایل خود شد. با این حال گزارش مالی منتشر شده‌ توسط این شرکت برای سه ماهه سوم سال ۲۰۱۵ نشان از درآمدی ۳ میلیارد یوریی برای نوکیا دارد که این مقدار در مقایسه با زمان مشابه در سال گذشته تنها ۰.۱ میلیارد یورو کمتر است.

به علاوه سود خالص این شرکت ۳۹۱ میلیون یورو بوده و حاشیه عملیاتی نیز ۱۳.۶ درصد بوده که کمتر از مقدار مشابه سال گذشته است با این حال این اعداد بسیار بیشتر از مقادیر پیش‌بینی شده بوده‌اند.

تحلیل‌گران افت بسیار زیادی را در درآمد نوکیا پیش‌بینی کرده بودند، اما این شرکت توانست با افتی اندک نسبت به گذشته، بالاتر از حد انتظار ظاهر شود. به نظر می‌رسد تبلت ان ۱ این شرکت به خصوص در چین فروش بسیار خوبی داشته و عامل اصلی عملکرد مناسب نوکیا بوده است.

در حال حاضر مشخص نیست که قدم بعدی نوکیا چه خواهد بود؛ اما شایعات خبر از احتمال معرفی گوشی هوشمند جدید توسط این شرکت در سال میلادی جدید می‌دهند که می‌تواند درآمد نوکیا را بسیار بالاتر نیز ببرد.


ویدیو مرتبط :
نوکیا در سه ماهه سوم 400 میلیون یورو سود کرد