پرفروش ترین آلبوم های بازار


فرارو/ آلبوم عشقیم گل از اولین هفته انتشار تا کنون در صدر پرفروش‌ترین آلبوم‌های بیپ‌تونز است.
پرفروش‌ترین آلبوم‌های موسیقی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

1- عشقیم گل اثر حسین علیزاده و گروه هم‌آوایان
2- ماه و ماهی اثر حجت اشرف‌زاده و آرش بیات
3- موسیقی فیلم در دنیای تو ساعت چند است اثر کریستف رضاعی
4- ابرو کمان اثر محمد معتمدی
5- کتاب صوتی آهوی بخت من گزل

ابرو کمان
آلبوم ابروکمان اثر مشترک محمد معتمدی و احسان ذبیحی‌فر است. اما به نظر می‌رسد که معتمدی از انتشار این آلبوم رضایت ندارد و آن را غیرقانونی می‌داند. در ادامه توضیحات این خواننده را می‌خوانید. او در صفحه اینستاگرام خود این توضیحات را منتشر کرده است.

چهارشنبه بیستم آبان یکی از سیاه‌ترین روزهای زندگی هنری من بود. شرکت ... در این روز اثری با صدای من منتشر کرده بدون رضایت و حتی بدون اطلاع خودم. سالها پیش آهنگساز جوانی آلبومی به من پیشنهاد می‌دهد و من با صداقت برای شنیدن این اثر اشتیاق نشان می‌دهم و در همان زمان اتودی بر روی آن می‌خوانم. پس از مدتی به دلایلی از حضور در اثر انصراف می‌دهم اما فایل صوتی نزد آهنگساز جوان باقی می‌ماند. پس از گذشت حدود چهار سال مطلع می‌شوم اثری با صدای بنده برای اخذ مجوز به دفتر موسیقی ارشاد ارجاع شده. با کمی تحقیق مشخص می‌شود این اثر همان اثر آن آهنگساز جوان است که شرکت ... بر روی آن درخواست مجوز نموده است. نامه‌ای به دکتر پیروز ارجمند، مدیرکل وقت دفتر موسیقی می‌نویسم و از ایشان می‌خواهم با توجه به عدم رضایت بنده از اعطای مجوز به آلبوم مذکور ممانعت شود. جناب ارجمند پس از بررسی و کشف صحت ادعای اینجانب از این آلبوم سلب مجوز می‌نمایند. تا اینکه پیروز ارجمند از مدیریت دفتر موسیقی استعفا می‌دهد و درست در هفته اول کار سرپرست جدید، شرکت ... مجدداً آلبوم را به دفتر موسیقی جهت مجوز ارجاع می‌دهد. دوباره همان نامه‌ای که به دکتر ارجمند نوشته بودم را به سرپرست جدید دفتر موسیقی می‌نویسم. ولی این بار پاسخ این است:

ما مجوز می‌دهیم شما از طریق محاکم قضایی پیگیر حقوق خود باشید. و شرکت ... اثر را منتشر می‌کند و سیاه‌ترین روز زندگی حرفه‌ای‌ام به لحاظ تضییع حقوق مادی و معنوی من رقم می‌خورد. به راستی ما در چه فضایی زندگی می‌کنیم؟ چه کسی باید حامی حقوق هنرمندان این سرزمین باشد؟ چه کسانی به عنوان ناشرین با سابقهء موسیقی در این حوزه فعالند؟ آیا هرکسی فایل صوتی از هر هنرمندی دارد حق انتشار دارد و هنرمندان باید از این پس در محاکم قضایی جلو میز قاضی چانه‌زنی کنند تا حقوق خود را استیفا کنند؟

برای شرکت ... متاسفم. از شرکت محترمی که برای خرید آلبوم "صوفی" هفتصد هزار تومان به ما می‌پردازد و برای فروش یک کارتن صد تایی از همان سی دی به خودمان یک میلیون و دویست هزارتومان مطالبه می‌کند شاید بیش از این انتظاری نباشد.

بله به راستی که چهارشنبه بیستم آبان یکی از سیاه‌ترین روزهای زندگی هنری من بود.

عشقیم گل
آلبوم «عشقیم گل» یک آلبوم موسیقی آذری از حسین علیزاده و گروه هم‌آوایان است. آهنگساز و تنظیم‌کننده این اثر، حسین علیزاده است و محمد معتمدی به عنوان تک‌خوان و صبا حسینی، راحله برزگری و پوریا اخواص به عنوان خواننده در این آلبوم حضور دارند.

این آلبوم از اولین هفته انتشار خود تاکنون در صدر پرفروش‌ترین آلبو‌ها بوده است. باید دید که عشقیم گل تا چه زمانی صدر جدول فروش را حفظ می‌کند.

این آلبوم هشت قطعه دارد و توسط آواسازان ققنوس منتشر شده است. قطعات آن «پیش درآمد بیات شیراز»، «ساز و آواز»، «عشقیم گل»، «بداهه‌نوازی کمانچه و تار»، «ساری گلین»، «بداهه‌نوازی قانون و تار»، «سن سیز» و «گل اوینا» نام دارند.

از ترانه‌های ملا محمد فضولی، عباس فولادی، سیروس جمالی و ترانه‌های قدیمی آذری در آلبوم «عشقیم گل» استفاده شده است. حسین علیزاده، سینا جهان آبادی، پریچهر خواجه، محمد انشایی، سیاوش برهانی، رادمان توکلی، نگار بوبان، سیامک جهانگیری، علی بوستان و وحید اسداللهی با تار آذری، ناغارا، گاوال، سه تار، نی، کمانچه، عود، قانون، تار، بم‌تار و قیچک در آلبوم «عشقیم گل» به نوازندگی پرداخته‌اند. همزمان با نسخه صوتی این آلبوم، مجموعه تصویری کنسرت «عشقیم گل» نیز منتشر شده است.

ماه و ماهی
این اثر از تولیدات مرکز موسیقی حوزه هنری به خوانندگی حجت اشرف‌زاده و آهنگ‌سازی مشترک حجت اشرف‌زاده و امیر و آرش بیات است.

ماه و ماهی متشکل از هشت قطعه با کلام ماه و ماهی، مادر، کوچه‌باغ‌های نیشابور، پاییز، دلتنگ، عشق آمد و یاد یار و یک قطعه بی‌کلام عشق آمد است که با شعرهایی از علیرضا بدیع تولید شده است.

در این اثر، مهرداد عالمی نوازندگی ویولنسل و میثم مروستی نوازندگی ویولا را برعهده دارند.

موسیقی فیلم "در دنیای تو ساعت چند است"
این اثر توسط نشر "میم" که متعلق به کریستف رضاعی است؛ با بیست و نه قطعه منتشر شده است. در این آلبوم علاوه بر موسیقی؛ کریستف رضاعی دیالوگ‌هایی از فیلم را قرار داده چون معتقد است موسیقی با فیلم بسیار درهم تنیده‌اند.

کریستف رضاعی درباره موسیقی و فیلم در دنیای تو ساعت چند است؛ می‌گوید: این فیلم نوستالژی، آرامش و ظرافت بچگانه‌ و شاعرانه‌ای دارد که باید مطابق با آن موسیقی فیلم ساخته می‌شد و من هم سعی کردم بر بار احساسات آرپژها تکیه کنم. ما بچگی را در پرسوناژ گلی و فرهاد مشاهده می‌کنیم. کاراکتر فرهاد در این فیلم به گونه‌ای‌ست که در عین حال که آگاهی زیادی بر اطرافش دارد، بازیگوشی‌های خاص خودش را هم دارد.

روزبه رخشا (خواننده)، ماکان اشگواری (خواننده)، مهرداد پاکباز (گیتار کلاسیک)، بابک امیرمبشر (گیتار آکوستیک و گیتار جَز)، احسان صدیق ( گیتار الکتریک)، بردیا کیارس (ویولن و ویولا)، هومن نامداری (کلارینت) و مجید اسماعیلی (ویولنسل) هنرمندانی هستند که ساخته‌های کریستف رضاعی را اجرا کردند.

آهوی بخت من گزل
آلبوم «آهوی بخت من گزل» هفت قطعه یا قسمت دارد و اولین کتاب گویایی است که توسط نشر هرمس به تهیه‌کنندگی رامین صدیقی و علی حضرتی منتشر شده است. این کتاب گویا حدود 54 دقیقه‌ است که در بخش عمده آن، راویان به خواندن داستان می پردازند و در بخش موسیقی که حدود 10 دقیقه به طول می‌انجامد، رضا عسگرزاده نغمه‌‌های قدیمی ارمنی را بازسازی کرده و با تنظیم جدیدی بین بخش‌‌های مختلف داستان قرار داده است.

در کتاب صوتی «آهوی بخت من گزل»، مانی حقیقی در نقش سلطان، الهام کردا در نقش گُزل (آهو)، سحر دولتشاهی در نقش گُزل (بانوی سبزپوش) و محمود دولت‌آبادی در نقش راوی کل، ظاهر شده‌اند. در این آلبوم، محمدحسین محرمی و رضا عسگرزاده با دودوک و وحید اسداللهی با نقاره به نوازندگی پرداخته‌اند.

محمود دولت آبادی در جلد آلبوم درباره آن گفته است «"آهو" بیشتر از نوعی دلتنگی برآمد، و امیدی که داشتم! شاید هم قطره‌ای باقیمانده از "کلیدر" بوده باشد، که جوهر آن جاری شد در خطوط نقش "گُزل"، همان آهوی افسانه‌ای- تاریخی در زبان پارسی؛ آهوی زخمی...، تنهایی...، پناه جویی... و سرانجام، رهایی، ویرِ امید و آرزومندی که همواره داشته‌ام!»


ویدیو مرتبط :
‫10 تا از پرفروش ترین آلبوم های موسیقی جهان‬‎