گردشگری


2 دقیقه پیش

بازگشایی اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ نیاوران

به مناسبت روز جهانی موزه اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ اختصاصی نیاوران بازگشایی می شود.به گزارش روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران این اتاق پس از یک دوره تعمیرات ...
2 دقیقه پیش

سه اثر جهانی در خوزستان بدون زیرساخت گردشگری

خوزستان سه اثر ثبت جهانی دارد. چغازنبیل؛ شهر تاریخی شوش و سازه های آبی شوشتر اما برای هیچ کدام از این میراث جهانی زیرساخت های گردشگری مناسبی تدارک دیده نشده است.استان ...



فرمول ساخت لعاب فیروزه‌ای، گنجینه‌ ارزشمند هنرمندان شهرضا


ایسنا/ فرماندار شهرضا با بیان اینکه سفال و سرامیک شهرضا از مهم‌ترین برندهای صنایع دستی کشور در سطح جهان است و گفت: لعاب فیروزه‌ای شهرضا در نوع خود بی‌نظیر است و ارزش آن تا جایی است که فرمول ساخت آن هم‌چون گنجینه‌ای ارزنده در اختیار هنرمندان شاخص قرار دارد. محسن گلابی امروز (یکشنبه 17 آبانماه) در جلسه بررسی مسائل و معضلات صنایع دستی شهرستان اظهار کرد: شهرضا مهم‌ترین قطب گردشگری جنوب استان است که جاذبه‌ها و زیرساخت‌های میراث فرهنگی، میراث ناملموس و صنایع دستی آن، لزوم توجه بیشتر مسئولان استانی به آن را ایجاب می‌کند. روند شکل‌گیری و تکامل صنایع دستی شهرضا، منحصر به فرد و در بسیاری از زمینه‌ها بی‌نظیر است.

وی سفال و سرامیک شهرضا را یکی از مهم‌ترین برندهای صنایع دستی کشور در سطح جهان برشمرد و افزود: لعاب فیروزه‌ای شهرضا در نوع خود بی‌نظیر است و ارزش آن تا جایی است که فرمول ساخت آن هم‌چون گنجینه‌ای ارزنده در اختیار هنرمندان شاخص قرار دارد.

فرماندار شهرضا، وجود منازل مسکونی و ابنیه تاریخی را از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی شهرستان برشمرد و اظهار کرد: منازل تاریخی شهرضا، در صورت حمایت و توجه مسئولان استانی از مسئولان میراث فرهنگی شهرستان، می‌تواند به عنوان مراکز مهم جذب گردشگر در استان و حتی کشور معرفی شوند.

گلابی، وجود هنرستان‌های هنرهای زیبا و دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای دختران و پسران شهرضا را از جمله زیر ساخت‌های موجود برای توسعه علمی صنایع دستی برشمرد و گفت: آموزش علمی در حوزه صنایع دستی می‌تواند مشکلات بسیاری از هنرمندان شهرضایی را رفع کند و این بستر در شهرستان فراهم شده است.

وی، شهرضا را مهد پرورش ده‌ها عالم و دانشمند برجسته در سطح ملی و جهان اسلام دانست و تصریح کرد: وجود چهره‌های شاخصی هم‌چون حکیمان الهی قمشه‌ای، صهبا، نصرالله و اسدالله که هر یک خدمات شایان توجهی به علم و دانش انجام داده‌اند، از جمله افتخارات ماندگار مردم این شهرستان است.

فرماندار شهرضا، از پیگیری‌های مستمر جهت ایجاد شهرک صنایع دستی شهرستان خبر داد و افزود: جانمایی نامناسب این شهرک در گذشته و هم‌چنین قیمت بالای پیشنهادی به هنرمندان باعث شده بود تا روند ایجاد آن با موانعی رو به رو شود که با برگزاری حداقل 20 جلسه کارشناسی در این خصوص، روند ایجاد آن تا ماه‌های آینده به اتمام می‌رسد.

به گزارش ایسنا، در این جلسه که با حضور مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان انجام شد، سفال برجسته شهرضا، برای ثبت در سیاهه آثار ملی، معرفی شد.


ویدیو مرتبط :
روستای مشهور با گنجینه ای ارزشمند