کودکان برای مردم سوریه نقاشی کشیدند


نمایشگاهی شامل نقاشی‌های هنرجویان 4 تا 16 ساله با موضوع مردم جنگ‌زده سوریه و مهاجرت آن‌ها افتتاح شده است.

انوشه جم - مسؤول برگزاری نمایشگاه «جنگ و رنگ» - در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس هنرهای تجسمی ایسنا، اظهار کرد: در این نمایشگاه 42 اثر از 42 هنرجو به‌نمایش گذاشته شده است. یک اثر هم به‌صورت گروهی خلق شده و هنرجوها با هم روی آن کار کرده‌اند.

او ادامه داد: از شش‌ماه پیش برای برپایی این نمایشگاه ایده‌های‌مان را مطرح کردیم و تصمیم گرفتیم بخشی از دردهای مردم جنگ‌زده‌ی سوریه را در آثار بچه‌های 4 تا 16 سال به‌نمایش بگذاریم. زمانی که کار را شروع کردیم، فکر می‌کردم فقط روی موضوع مهاجرت آثاری ارائه می‌شود، اما با ایده‌هایی که بچه‌ها داشتند، کار گسترده‌تر شد و روایت‌های مختلفی از روزهای قبل از جنگ، آغاز جنگ، اوج‌گیری آن، مهاجرت مردم و ماندن آن‌ها پشت مرز کشورهای دیگر در این آثار به تصویر کشیده شد.

جم درباره‌ی پیش‌زمینه‌ای که هنرجوها از وضعیت مردم سوریه برای خلق این آثار داشتند، گفت: در چند جلسه‌ای که قبل از خلق نقاشی‌ها برگزار شد، روایت‌ها و عکس‌هایی از وضعیت مردم سوریه را برای آن‌ها به نمایش گذاشتیم، عکس‌هایی که به هیچ عنوان فجیع نبودند، چون نمی‌خواستم روحیه‌ی آن‌ها خراب شود یا دچار کابوس شوند.

نمایشگاه «جنگ و رنگ»

او افزود: آثار این نمایشگاه از نظر عاطفی بسیار عمیق هستند و همذات‌پنداری کودکان ما با مردم جنگ‌زده‌ی سوریه را به‌نمایش می‌گذارند. اثری که به‌صورت گروهی کار شده نیز به همه کودکان دنیا تقدیم شده است.

نمایشگاه «جنگ و رنگ» تا نهم بهمن‌ماه از ساعت 10 تا 20 در گالری شماره 2 فرهنگسرای نیاوران میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
سوریه...سر بریدن کودکان سوریه