مهلت 5 روزه شرگت گاز فارس به پتروشیمی شیراز


مدیرعامل شرکت گاز فارس به شرکت پتروشیمی شیراز برای پرداخت دیون معوق، 5 روز مهلت داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه فارس، هوشنگ محمدی دوشنبه 2 آذر در یک کنفرانس خبری، گفت: مطالبات شرکت گاز منطقه‌ای فارس تا پایان آبان به حدود 754 میلیارد تومان رسیده که بیشترین حجم آن مربوط به پتروشیمی شیراز و شرکت‌های سیمان لامرد، آباده و داراب است. اگر طی این مدت تمام معوقات پرداخت نشود، گاز پتروشیمی قطع خواهد شد.

او در عین‌حال تعداد صنایع بدهکار به شرکت گاز را یکصد واحد، اعلام و اضافه کرد: تا سه مرحله تذکر کتبی می‌دهیم و مرحله چهارم جریان گاز بدهکار قطع خواهد شد.

محمدی با بیان اینکه شرکت گاز فارس با آمادگی کامل به استقبال فصل سرما می‌رود، افزود: متاسفانه همزمان با فصل سرما، شاهد وقوع حوادث منجر به فوت ناشی از گازگرفتگی و آتش‌سوزی هستیم، به‌طوریکه سال گذشته براثر 46 مورد حادثه 16 نفر فوت کردند.

وی با بیان اینکه شرکت گاز استان فارس طی سال‌های 57 تا 91 موفق به گازرسانی به 64 شهر استان شده است، خاطرنشان کرد: از سال 92 تاکنون گاز رسانی به 20 شهر اجرایی شده است که در مقایسه آماری متوجه رشد 31 درصدی در این موضوع می‌شویم.

محمدی یادآور شد: در گازرسانی به روستاهای فارس مقایسه آماری نشان‌دهنده رشد 50 درصدی است. تا سال 92 تعداد 600 روستا از نعمت گاز برخوردار شده بود اما طی دو سال اخیر به 301 روستا گازرسانی شده است.

مدیرعامل شرکت گاز فارس حجم شبکه تاسیس شده در سال 57 تا 91 را 18 هزار و 400 کیلومتر، ذکر و تصریح کرد: از زمان آغاز به‌کار دولت تاکنون 36 هزار کیلومتر شبکه تاسیس شده که نسبت به 34 سال گذشته 20 درصد رشد داشته است. طرح گاز رسانی به 10 شهر استان فارس در دست اجرا است. هنوز 840 روستا در فارس فاقد گاز طبیعی است.

وی ادامه داد: 68 شهرک صنعتی فعال در استان وجود دارد که تنها 28 شهرک دارای گاز است و حدود 40 شهرک هم مراحل اجرا و طراحی را طی می‌کند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
افتتاح فاز یک ساختمان مرکز رشد نفت، گاز و پتروشیمی فارس