سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



به فعلیت رساندن فرصت‌های کشور در دوره پسابرجام نیازمند بازبینی کارکرد دانشگاه‌ است


به گزارش حوزه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی که به استان کرمان سفر کرده است با حضور در دانشگاه کرمان در جمع دانشجویان و اساتید این دانشگاه به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی گفت دانشگاه در زمره فعال ترین و دغدغه مند ترین نهادهای فرهنگی در کشور است و پاسخگویی به سوالات دانشجویان از جمله وظایف مسئولان است.

شمخانی اصلی ترین وظیفه دانشگاه را در دهه پیشرفت و عدالت، توسعه زیرساخت های قدرت نرم جمهوری اسلامی دانست و تاکید کرد، رتبه اول پیشرفت علمی در منطقه و سرعت خیره کننده رشد علمی در جهان جز با رویکرد جهادی و تکیه بر استعدادها و توانایی های ملی میسر نیست.

وی خاطر نشان کرد، به فعلیت رساندن ظرفیتها و فرصت های بی شمار فراروی کشور بویژه در دوره پسا برجام نیازمند بازبینی نقش و کارکرد دانشگاه ها و اتخاذ راهبردهای میان بر می باشد و تفکر بسیجی و مکتبی که امام خمینی پایه گذاری کرده است که مبتنی بر قدرت مردمی است راهِ برد ماست.

علی شمخانی افزود؛ موضوعاتی مانند نفوذ فرهنگی و اقتصادی، راه های مشارکت عمومی در اقتصاد مقاومتی، چگونگی تبدیل فرصت ها و ظرفیت های ملی و فراملی به قدرت ملی باید با مبانی علمی و مبتنی بر شرایط و فرهنگ متناسب با جامعه ایرانی-اسلامی تبیین گردد.

دریابان شمخانی در ادامه به دانشجویان توصیه کرد، با تفکر عمیق در موضوعات امنیت ملی و مسیرهای تامین آن، دستاورد ها و تفاوت های مکتب امنیتی جمهوری اسلامی ایران با نظام سلطه را مقایسه نموده و نتایج آن را در سطح جهانی مطرح نمایند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت؛ در حالی که کشورهایی مانند فرانسه به خاطر منافع تجاری و فروش اسلحه به کشورهای صادر کننده تروریسم امنیت ملی خود را به خطر انداخته اند، کشور ما به برای حفظ و ارتقاء امنیت ملی در آن سوی مرزها در حال هزینه دادن است و این تفاوت نگاه  فرهنگ سرمایه داری با مکتب انقلاب اسلامی است.

وی همچنین به بیان اهمیت اردوهای جهادی دانشجویان به ویژه در استان کرمان و نقش آن در ارتقاء خود باوری و تقویت روحیه ملی پرداخت و تاکید کرد؛ بهره برداری از علوم دانشگاهی با نادیده گرفتن ضرورت ها و نیازهای کشور و عدم تمایل به حل مشکلات بی فایده است و خروجی چنین دیدگاهی نیز جذب شدن توسط کشورهای سلطه گر برای استعمار علمی خواهد بود.

علی شمخانی در پایان با تاکید بر ضرورت فعال‌سازی مجامع علمی و فکری موجود در جهان اسلام نظیر حوزه‌ها‌، دانشگاه‌ها وکانونهای تفکر به‌منظور ارتقاء و تقریب درک فقهی و دانش حقوقی مسلمانان اظهار داشت: مبارزه ریشه ای با تروریسم و جریان‌های افراطی و تکفیری نیازمند مواجهه علمی با مبانی  و خاستگاههای حمایتی و ترویجی تفکرات انحرافی می باشد.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
بزرگترین تعزیه کشور در فسا صحنه به شهادت رساندن مسلم بن عقیل