سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



نویسنده 11ساله جهرمی 2 كتاب قصه روانه بازار كرد


این نویسنده كه بنا به گفته خودش از 6 سالگی داستان نویسی را آغاز كرده، هم اینك در كلاس ششم ابتدایی مدرسه فرشتگان جهرم مشغول به تحصیل است.
نكویی، روز چهارشنبه درگفت وگو باایرنا، كتاب خواندن را سرآغازی برای انگیزه نوشتن بیان كرد و گفت: كتابخوانی را از سن پیش دبستان شروع كردم و دراین سال ها مادر و پدرم برایم كتاب قصه می خواندند و مشوق من برای مطالعه بودند و تقریبا از كلاس دوم خودم كتاب داستان می‌خواندم .
این دانش آموز نویسنده، چگونگی گرایش خود به نوشتن داستان را چنین توصیف كرد: از دوران پیش دبستان داستان می‌گفتم و مادرم آنها را می‌نوشت و من با تخیلات خودم برای آنها نقاشی می‌كردم.
این نویسنده 11ساله گفت: از كلاس دوم ابتدایی به بعد، خودم داستان‌ها را می‌نوشتم و نقاشی می‌كردم و آنها را به صورت كتابچه در می‌آوردم و در این زمینه از راهنمایی های مادر و خاله ام كه هر دو دبیر ادبیات هستند استفاده می كردم.
نكویی اظهار داشت: این دو كتاب را در 9 سالگی نوشتم و چند داستان دیگر هم دارم كه به صورت دست نوشته است و هنوز به چاپ نرسیده و دوست دارم در آینده آنها نیز به چاپ برسد و وارد بازار كتاب شود.
او در مورد موضوع كتاب 'مورچه خواب آلود' گفت: داستان این كتاب كه شامل 12صفحه است درباره مورچه خواب آلودی است كه خودش هم از این تنبلی و خواب آلودگی خسته شده و دوست دارد این مشكل را حل كند.
نكویی گفت: موضوع كتاب 'بال قرمزی' نیز كه دارای هشت صفحه است در مورد پروانه ای است كه از بال های قرمز خود خسته شده و تمایل دارد كه بال هایش رنگارنگ شود.
وی بیان كرد: این دو كتاب كه ویژه گروه سنی الف و ب و قیمت هر یك از آنها 20 هزار ریال است، انتشارات شهید عبدالرضا مصلی نژاد چاپ و به بازار كتاب عرضه كرده است.
نكویی ادامه داد: موضوع این كتاب‌ها از تخیلاتم سرچشمه گرفته است و در كتاب 'بال قرمزی' هدفم این بوده كه به كودكان بگویم باید قدر آنچه را كه داریم بدانیم و كتاب ' مورچه خواب آلود' نیز به این موضوع اشاره دارد كه برای موفقیت باید تنبلی و كسالت را كنار بگذاریم.
این دانش آموز نویسنده در باره آرزوهایش نیز چنین گفت: دوست دارم در زمینه نجوم ادامه تحصیل دهم زیرا به پی بردن به راز سیاره ها و ستارگان علاقه مند هستم و مایلم چیزهای زیادی درباره آنها بدانم و شوق بسیاری به خواندن كتاب هایی كه در باره نجوم، ستارگان و سیاره ها نوشته شده، دارم.
نكویی اظهار كرد: از هر فرصتی كه داشته باشم بویژه در تابستان كه اوقات فراغت بیشتری دارم برای مطالعه كتاب‌های علمی و داستان استفاده می ‌كنم.
شهرستان جهرم در فاصله 193 كیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.
7369 /6118/ 6042

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
دیدار راوی و نویسنده كتاب لشكرخوبان