علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



اسپیس ایکس سال 2025 به مریخ می رود


اسپیس ایکس سال 2025 به مریخ می رودایرنا/ 'ایلان ماسک' در جشنواره StartmeupHK در هنگ کنگ از برنامه های خود برای سفر فضایی خبر داد و افزود که قصد دارد در چهار و یا پنج سال آینده به ایستگاه بین المللی فضایی برود.
ماسک همچنین ابراز امیدواری کرد که ساختار فضاپیمایی را که به مریخ می رود، در کنفرانس بین المللی فضانوردی در مکزیک در اواخر ماه سپتامبر تشریح کند.
براساس این گزارش، تلاش های ماسک برای رسیدن به مریخ بخشی از برنامه ای بزرگتر برای ایجاد یک شهر مسکونی مستقل در این سیاره است.
ماسک گفت: اگر چنین شهری را برپا کنیم، ارتقای فناوری پرواز به فضا به یک مسوولیت اجباری و حتمی بدل می شود که به ما امکان می دهد در سایر نقاط منظومه شمسی هم کلونی هایی را ایجاد کنیم و در نهایت آنها را فراتر از منظومه شمسی گسترش دهیم.
ماسک هدف از این بلندپروازی ها را نجات نوع بشر از انقراض احتمالی و همچنین ارضای حس ماجراجویی انسان ها اعلام کرد.
شرکت فناوری های اکتشاف فضایی یا اسپیس اکس ( SpaceX)، نام یک شرکت تولیدکننده محصولات صنایع هوافضایی تجاری در آمریکا است که ژوئن ۲۰۰۲ توسط ماسک و 'تسلا موتورز' تاسیس شد و امروز در حال گسترش است.
اسپیس ایکس یکی از سه شرکتی است که در آینده نزدیک برای ناسا سفینه های سفارشی می سازد تا جایگزین موشک های روسی شوند.


منبع: ایرنا


ویدیو مرتبط :
موشک فالکن 9 اسپیس ایکس منفجر شد