سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



اوباما: بحران پناهجویان مشکل آمریکا هم هست/پوتین مشتاق ایده اروپای متحد نیست


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا در مصاحبه با شبکه «سی بی اس» که روز سه‌شنبه (امروز) پخش شد، گفت که آمریکا آماده می‌شود که از خود مقابل کره شمالی دفاع کند و سامانه‌های توسعه موشکی خود را مستقر کند و یک «سپر» برای مهار تهدیدات سطح پایین یک کشور «نامنظم» به وجود آورد.

وی ادامه داد: «یکی از کارهایی که ما در حال انجام آن هستیم، صرف هزینه زیاد برای نصب سامانه‌های توسعه موشکی خود است به طوریکه، حتی وقتی در حال تلاش برای حل مشکلات توسعه هسته‌ای کره شمالی هستیم، یک سپری را نصب کنیم که بتواند دستکم، تهدیدات سطح پایینی که در حال حاضر آنها به وجود آورده‌اند را متوقف کنیم». 

وی همچنین تصریح کرد که بحران کنونی مهاجران و پناهجویان نه تنها مشکل اروپا بلکه مشکل آمریکا نیز می‌باشد.

وی قبل از دیدار با روسای کشورهای اروپایی در برنامه «چارلی رز» شبکه سی بی اس، درباره چگونگی تأثیر بحران پناهجویان بر سیاست‌های اروپا صحبت کرد.

اوباما در اینباره گفت: «آنچه که من به آنها گفتم این است که این تنها مشکل اروپایی‌ها نیست بلکه مشکل ما نیز می‌باشد».

وی ادامه داد: «اما مهمتر از هر چیز و البته مسئله‌ای که از اهمیت استراتژیک برخوردار است، این است که بحران پناهجویان، سیاست اروپا را تحت فشار گذاشته است تا حدی که حتی باعث از هم پاشیدگی اتحادیه اروپا می‌شود و این دقیقاً مسئله‌ای است که در برخی موارد می‌تواند مورد سوء استفاده برخی همچون پوتین قرار بگیرد».

رئیس‌جمهوری آمریکا در پاسخ به این سوال چارلی رز مبنی بر اینکه آیا معتقد است که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه به دنبال تجزیه اروپا است، گفت که پوتین همیشه مشتاق ایده اتحاد اروپا نبوده است. 

وی توضیح داد: «پوتین به طور کلی، ناتو، اتحادیه اروپا، اتحاد فرااقیانوس اطلس را بعنوان تهدیدی برای قدرت روسیه می‌داند. هم‌اکنون فکر می‌کنم که اشتباه می‌کند. من به او تصریح کرده‌ام که در حقیقت، یک اروپای مستحکم و متحد با همکاری یک روسیه قوی که نگاه بیرونی دارد، گزینه درستی است و تابحال روسیه کامل در این زمینه متقاعد نشده است».

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
مک کین اوباما را مقصر بحران پناهجویان دانست