گردشگری


2 دقیقه پیش

بازگشایی اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ نیاوران

به مناسبت روز جهانی موزه اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ اختصاصی نیاوران بازگشایی می شود.به گزارش روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران این اتاق پس از یک دوره تعمیرات ...
2 دقیقه پیش

سه اثر جهانی در خوزستان بدون زیرساخت گردشگری

خوزستان سه اثر ثبت جهانی دارد. چغازنبیل؛ شهر تاریخی شوش و سازه های آبی شوشتر اما برای هیچ کدام از این میراث جهانی زیرساخت های گردشگری مناسبی تدارک دیده نشده است.استان ...



توقف آبگیری سد سیمره برای ادامه کاوش های باستان شناسی


آبگیری سد سیمره با وجود صدور مجوز متوقف شده و کاوش های باستان شناسی توسط کارشناسان پژوهشکده باستان شناسی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری در آن ادامه دارد.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری؛ ابوالقاسم اقبال منش مجری طرح های سد و نیروگاه سیمره و معشوره با بیان مختصری از مشخصات سد سیمره تصریح کرد: طول مخازن در سدها باعث ایجاد ارتباط تنگاتنگی با دستگاه های مختلف از جمله میراث فرهنگی شده است که منجر به کشف آثار ارزشمند تاریخی می شود.

وی با اشاره به اینکه پیشرفت ساخت سد تا کنون به نحوی پیش رفته که اهداف آن را محقق ساخته است تصریح کرد که ساخت سد سیمره 263 کیلومتر ساحل ایجاد می کند که از جاذبه های گردشگری این سد محسوب می شود.

وی با اشاره به مکاتبات اولیه که با پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری در خصوص انجام مطالعات باستان شناسی در سد سیمره صورت گرفت افزود: سال 1386 نخستین قرارداد برای انجام مطالعات باستان شناسی بسته شد که به گمانه زنی ها در سال 1388 منجر شد.

وی تأکید کرد: با وجود صدور مجوز آبگیری سد در سال 1390 و 1391 با توجه به تخلیه قسمتی از آب سد و تقاضای میراث فرهنگی برای کاوش مجدد این طرح به تعویق افتاده و مطالعات باستان شناسی و کاوش ها در آن از سر گرفته شد.

اقبال منش گفت: بر اساس آخرین قرارداد منعقد شده در امسال، هم اکنون نیز کاوش های باستان شناسی در این محوطه تاریخی با ارزش ادامه دارد.


ویدیو مرتبط :
آبگیری سد داریان پاوه پس از 4 روز