روانشناسی


2 دقیقه پیش

وسواس خود را درمان کنید!

چرا وسواس باید درمان شود؟ هر بار که با کسی دست می‌دهد فورا دست‌هایش را می‌شوید یا از دست دادن با دیگران امتناع می‌کند .حتی تقریبا هر بار، پس از خروج از خانه یا ماشین‌اش ...
2 دقیقه پیش

بر رنجش و کینه غلبه کنید!

رنجش ها بخش اجتناب ناپذیر زندگی اجتماعی هستند که خارج از خواسته ما بر ما تحمیل می شوند. اما این به معنای آن نیست که ما محکوم به حمل کردن آنها با خود در همه عمرمان هستیم. ...



مشاوره برای تحصیل در خارج از کشور


 تحصیل در خارج از کشور

معرفی چند کشور محبوب
انگلیس؛ مقصد تحصیل پولدارها

تحصیل کردن در کشور انگلستان برای بسیاری از افراد با اهمیت است، چراکه دانشگاه‌های کشور انگلستان در زمره باکیفیت ‌ترین دانشگاه‌های جهان قرار دارند. قدمت دانشگاه‌های ممتاز در سیستم آموزشی انگلستان و امکانات بسیار ویژه‌ای که این کشور دراختیار دانشجویان خارجی برای تحصیل قرار می‌دهد، همیشه مورد توجه علاقه‌مندان به تحصیل در معتبرترین مراکز علمی، قرار گرفته است.

 
تحصیل کردن در انگلستان  دارای شرایط ویژه‌ای مثل مهیا کردن خوابگاه‌های دانشجویی با امکانات پیشرفته، تهیه غذای فراهم کردن بستر نظارت مستمر اولیای دانش‌آموز بر روند تحصیلی و زندگی در انگلستان همه امکاناتی هستند که دانشجویان را به سمت این کشور روانه کرده است. دوره لیسانس در کشور انگلستان سه سال است و فرد متقاضی بعد از گذراندن دوره سه ساله لیسانس می‌تواند برای دوره یکساله فوق ‌لیسانس در این کشور اقدام کند هر فرد متقاضی برای ورود به دوره لیسانس باید مدرک IELTS با نمره 5 و 5/6 را داشته باشد. باتوجه به اینکه آموزش در کشور انگلستان در سطح بسیار بالایی صورت می‌پذیرد، افراد پس از گذراندن مقطع فوق‌ لیسانس از این کشور به سطحی از توانایی و تجربه دست می‌یابند که قادر خواهند بود آینده‌ای تازه را برای خود فراهم کنند اما فراموش نکنید هزینه تحصیل در این کشور بسیار بالاست.

اتریش؛ هزینه کم با کیفیت زیاد
تحصیلات در کشور اتریش هنوز با هزینه بسیار ناچیز صورت می‌گیرد و این کشور باتوجه به جمعیت بسیار کمی که دارد، شرایط اخذ ویزای تحصیلی و اقامت در این کشور را راحت‌ تر کرده است. زبان اصلی کشور اتریش، آلمانی است. دانشجویان ایرانی می‌توانند در صورت قبولی در کنکور سراسری و ارائه گواهی اشتغال به تحصیل در مقطع لیسانس برای دریافت پذیرش در مقطع کارشناسی کشور اتریش اقدام کنند.
 

تحصیل در خارج از کشور 

 
البته دانشگاه‌های اتریش در رشته‌های هنر برای پذیرش دانشجو در این مقطع  به شرکت در آزمون ورودی نیاز دارند که گفتنی است قبولی در این آزمون‌ها باتوجه به موارد امتحانی و زبان آلمانی مورد آزمون، بسیار سخت است. در مقطع لیسانس در اکثر رشته‌های دانشگاهی اتریش زبان آلمانی است.

حال دو شرایط برای متقاضیان پیش‌رو است؛
اول اینکه زبان آلمانی مورد نیاز را در ایران یاد بگیرند و برای پذیرش اقدام کنند
دوم اینکه با گرفتن پذیرش مشروط بدون هیچ مدرک زبانی به کشور اتریش رفته و از کالج‌های زبان آلمانی در اتریش استفاده کنند.


تحصیل در مقطع فوق‌لیسانس در کشور اتریش به افرادی توصیه می‌شود که قصد تحصیل در بهترین دانشگاه‌های اروپا را داشته باشند اما توانایی مالی پرداخت هزینه‌های زیاد تحصیل در اروپا را ندارند. فارغ‌التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد کشور اتریش بعد از پایان تحصیلات خود مجوز حضور یک‌ساله‌ در این کشور را دارند تا قادر باشند با یافتن شغلی مناسب، ویزای تحصیلی خود را تبدیل به ویزای کار کشور اتریش کنند. بسیاری از رشته‌های مهندسی در مقطع فوق‌لیسانس در اتریش به زبان انگلیسی ولی رشته‌های علوم انسانی، علوم زیستی، علوم پزشکی و علوم مدیریتی به زبان آلمانی ارائه می‌شوند.

تحصیل در خارج از کشور

تحصیل در استرالیا با شهریه‌های بالا
استرالیا چند سالی است که با ارائه طرح‌های مختلف مهاجرت به جذب نیروهای تحصیل کرده یا متخصص مشتاق بوده است و این نکته که دانشگاه‌های برتر این کشور در زمره 200 دانشگاه برتر دنیا هستند، همواره استرالیا را کانون بسیاری از علاقه‌مندان به تحصیل در خارج از کشور قرار داده است.

 ولی بسیاری از دانشجویان باتوجه به اینکه شرایط پیدا کردن کار و گرفتن اقامت دائم استرالیا، بسیار سخت‌تر از دیگر کشورها است باز هم استرالیا را در زمره مهم‌ترین مقصدهای خود قرار می‌دهد. داوطلبانی که آخرین مدرک تحصیلی آنها مدرک دیپلم است، می‌توانند با گذراندن دوره پیش‌دانشگاهی خود در استرالیا وارد دانشگاه شوند. برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های کشور استرالیا، داشتن نمره 6 در آزمون آیلتس یا نمره‌های مشابه در آزمون تافل الزامی است. شما برای پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌های استرالیا باید مدرک تسلط بر زبان انگلیسی (حداقل آیلتس 6 آکادمیک، مدرک نشان تمکن مالی، ارائه اصل یا گواهی مدارک تحصیلی و ریز نمرات ارائه توصیه‌نامه اساتید اجباری است) را داشته باشید.

تحصیل در خارج از کشور

نکته‌ای که در دانشگاه‌های استرالیا به‌عنوان مشکل پیش‌روی علاقه‌مندان قرار دارد، شهریه زیاد دانشگاه‌هاست به‌طوری‌که سالانه و به‌صورت میانگین شهریه‌ای حدود 30هزار دلار به‌عنوان شهریه دانشگاهی معین شده است

روان

اخبار مرتبط :

۵ حامی معتبر برنامه‌های تحصیل کم‌هزینه در خارج از کشور

راهنمای تحصیل در هند

افسردگی تحصیل در خارج از کشور!


ویدیو مرتبط :
مسائل حقوقی در خصوص تحصیل در خارج از کشور