فقط یکبار از رژیم کم کربوهیدرات برای لاغری استفاده نمایید


بر خلاف اعتقاد عمومی که مصرف غذاهای کم چرب برای کاهش وزن موثرتر می باشند، اما یک مطالعه جدید نظری متفاوت دارد.

یک مطالعه جدید در دانشگاه نیواورلند آمریکا نشان داده که پیروی از رزیم های غذایی کم کربوهیدرات بسیار موثرتر و سالمتر از رژیم های غذایی کم چرب برای کاهش وزن می باشند.

در واقع محققان این مطالعه دریافتند افرادی که از رژیم های غذایی کم کربوهیدرات و کم نشاسته ای پیروی می کنند در کاهش وزن خود در یکسال اول پیروی از رژیم غذایی، نسبت به افرادی  که از رژیم های غذایی کم چرب پیروی می کردند، چندین برابر موفق تر بودند.

آیا پیروی دائمی از رژیم کم کربوهیدرات مجاز می باشد؟

البته محققان این مطالعه معتقدند که بیش از یکسال نمی توان از منافع رژیم های غذایی کم کربوهیدرات برای لاغری استفاده نمود. چون که نتیجه مطالعه آنها نشان داده این اثر رژیم غذایی کم کربوهیدرات فقط در یک سال اول پیروی از آن موفقیت آمیز می باشد و در سال های بعدی پیروی از رژیم غذایی کم چرب موفقیت بیشتری در پی خواهند داشت.

علت موفقیت رژیم غذایی کم کروهیدرات در لاغری

نظر رژیم شناسان در این مورد آن است که احتمالا افرادی که از رژیم غذایی کم کربوهیدرات استفاده می کنند به خاطر محدودیت در مصرف مواد غذایی کربوهیدرات دار، به سمت مصرف مواد غذایی با کربوهیدرات مرغوب مانند میوه ها و سبزی ها و غلات و حبوبات سوق پیدا می کنند و این مواد غذایی در واقع منابع غنی از مواد فیبری هم هستند. به همین دلیل این رژیم های غذایی به دلیل بالای بودن نسبی مواد فیبری برای بدن، می توانند در کنترل میزان کلسترول خون و سلامت قلب و عروق نیز بسیار مفید باشند.

توصیه به مصرف رژیم غذایی کم کربوهیدرات

متخصصان تغذیه معتقدند که پیروی از رژیم های غذایی کم کربوهیدرات حتما باید زیر نظر متخصص تغذیه به انجام رسد و حذف سرخود مواد غذایی نشاسته ای و کربوهیدرات دار مانند نان، برنج، میوه و سبزی با هدف کاهش وزن بیشتر عوارض منفی زیادتری بر بدن برجای خواهد گذاشت. در واقع در رژیم های غذایی کم کربوهیدرات موفق میزان نیاز دقیق بدن به مواد کربوهیدراته تعیین می شود و بر اساس آن رژیم غذایی مذکور به فرد ارائه می گردد.

تهیه و ترجمه:گروه سلامت سیمرغاختصاصی سیمرغ


ویدیو مرتبط :
رژیم بدون کربوهیدرات یک رژیم و لاغری چربی سوز عالیست