حمایت از 600 طرح سازمان‌های مردم نهاد در سال جاری


مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: این وزارتخانه از 600 طرح که از سوی سازمان‌های مردم نهاد جوانان درسال جاری اجرا شد، حمایت و بیش از یک میلیارد تومان در این زمینه اختصاص داد.

رضا حجتی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس «جوانان» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهارکرد: 325 طرح در نیمه دوم سال 94-93 مورد حمایت قرار گرفت. هفته جاری اسامی سازمان‌های مردم نهادی که وزارت ورزش و جوانان از آن‌ها حمایت مالی کرده است به تفکیک استان‌ها از طریق پورتال وزارت ورزش و جوانان اعلام می‌شود.

وی با بیان اینکه بگونه‌ای روش‌مند از طرح‌های سمن‌های جوانان حمایت کرده‌ایم گفت: ما فراخوانی دادیم، سمن‌های جوانان طرح‌های خود را به اداره کل ورزش و جوانان استان خود ارسال کردند. طرح‌نامه‌های دریافتی در شورای داوری استانی متشکل از گروهی پنج نفره مانند نماینده سمن‌ها و مدیر کل ورزش و جوانان استان ارزیابی و بر اساس ارزیابی‌ها درباره میزان حمایت مالی تصمیم‌گیری شد بنابراین به صورت مساوی سازمان‌های مردم‌نهاد مورد حمایت مالی قرار نگرفتند.

مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان پیشگیری از آسیبهای اجتماعی، سلامت اجتماعی و کارآفرینی و کسب و کار اجتماعی را از جمله موضوعات طرح‌هایی ذکر کرد که این وزارتخانه از آن‌ها حمایت مالی کرده است.

حجتی در پایان درباره معیارهای در نظر گرفته شده برای حمایت مالی از سمن‌های جوانان اظهارکرد: از جمله معیار ما تقویت کار گروهی، تعداد جوانان مشارکت‌کننده در طرح (مشارکت‌جویی جوانان) و میزان اثر بخشی طرح‌ها بوده است.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
همایش سازمان های مردم نهاد در نظام سلامت