سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تماشا کنید/ بخش پیام رسان ویندوز ۱۰ موبایل از نمایش Real-time وضعیت اس ام اس ها پشتیبانی می کند


تماشا کنید/ بخش پیام رسان ویندوز ۱۰ موبایل از نمایش Real-time وضعیت اس ام اس ها پشتیبانی می کندوین فون/ نرم افزار های پیام رسانی نظیر اسکایپ، واتس اپ، فیسبوک مسنجر و… در طول سالیان گذشته سر و صدای بسیاری کرده اند و به لطف قابلیت های بسیار خوب، به سرعت فراگیر شده اند و هم اکنون میلیون ها کاربر از آن ها استفاده می کنند. اما سرویس پیام رسان متنی یا همان اس ام اس، در طول دهه گذشته تغییرات خیلی کمی را به خود دیده است و کاربران کم تر از آن استفاده می کنند.

بخشی از علت در جا زدن اس ام اس و عدم رشد آن را می توان به تلفن های هوشمند و اپراتور های تلفن همراه نسبت داد. این اپراتور ها اخیراً از سرویس های ارتباطی گسترده ای پشتیبانی می کنند و توجه کم تری به بخش اس ام اس دارند. به نظر می رسد که کاربران ویندوز ۱۰ موبایل می توانند قابلیت های بیشتری را در بخش پیام رسان خود داشته باشند و از آن به عنوان یک نرم افزار پیام رسان استفاده کنند! به تازگی یک ویژگی جدید در این بخش توسط GMR Tec دیده شده است که نشان می دهد بخش پیام رسان ویندوز ۱۰ موبایل از نمایش وضعیت Real – time اس ام اس ها پشتیبانی می کند. این قابلیت به اپراتور تلفن همراه بستگی دارد و GMR Tec آن را بر روی اپراتور وودافون بریتانیا مشاهده کرده است. قابلیت Real – time به شما این امکان را می دهد که از وضعیت پیام هایی که رد و بدل می شوند به صورت آنی با خبر شوید. به عنوان مثال وقتی که طرف مقابل شما در حال نوشتن پیام است، شما همانند دیگر نرم افزار های پیام رسان پیغام “is typing” را مشاهده خواهید کرد ویا وقتی که پیامی را ارسال می کنید و طرف مقابل آن را می خواند، عبارت “Read” نمایش داده می شود. کاربران iOS به خوبی با این ویژگی آشنا هستند چرا که نمونه مشابه این قابلیت در اپلیکیشن iMessage سیستم عامل iOS موجود است. برای درک بهتر این قابلیت به تصویر زیر توجه کنید:

تفاوت این سرویس جدید مایکروسافت با دیگر سرویس ها این است که چند اپلیکیشن پیام رسان در یک اپلیکیشن محدود شده اند. به عنوان مثال در اپلیکیشن پیام رسان ویندوز ۱۰ موبایل شما اسکایپ، اس ام اس و اس ام اس چت را در اختیار خواهید داشت. این قابلیت جدید که در اپلیکیشن پیام رسان ویندوز ۱۰ موبایل دیده شده، SMS Chat (اس ام اس چت) نام دارد و اگر بخواهید از آن استفاده کنید باید در نرم افزار پیام رسان و به هنگام نوشتن پیغام جدید، بین سه گزینه ی Skype ،SMS Text و SMS Chat، گزینه SMS Chat را انتخاب کنید. طبق گقته مایکروسافت تنها در صورتی این گزینه را مشاهده خواهید کرد که اپراتور تلفن همراهی که از آن سرویس می گیرید آن را پشتیبانی کند، یعنی باید اپراتور تلفن همراه سرویس پیام رسان RCS-compatible داشته باشد.

در دسترس بودن این ویژگی همان طوری که گفته شد به اپراتور تلفن همراه بستگی دارد و از طریق به روز رسانی firmware به گوشی اضافه می گردد. گوشی های جدیدی که تحت قرار داد اپراتور های آمریکایی عرضه شده اند هم اکنون از این قابلیت پشتیبانی می کنند و با اعلام این خبر مشخص شده که وودافون بریتانیا نیز از آن پشتیبانی می کند. در ادامه ویدیویی از این قابلیت قرار داده شده است:

دانلود ویدیو با کیفیت ۳۶۰p | دانلود ویدیو با کیفیت ۷۲۰p

نظر شما در خصوص این ویژگی چیست؟ تا چه اندازه آن را کاربردی می دانید؟


منبع: وین فون


ویدیو مرتبط :
برنامه قوی مدیریت بخش اس ام اس و پیام رسان تکسترا در اندروید Textra SMS