سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



پزشکیان: پیشگیری از شیوع آنفلوآنزا باید دراولویت برنامه‌ها قرار گیرد


ایرنا/ عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب و قانون برنامه توسعه، پیشگیری از شیوع آنفلوآنزا باید در اولویت سیستم های اجرایی قرار گیرد.

دکتر مسعود پزشکیان روز چهارشنبه در حاشیه سفر شماری از اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی به سیستان و بلوچستان در گفت و گو اختصاصی با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه با مشاهده وضعیت کنونی می توان گفت در زمینه پیشگیری از آنفلوآنزا ضعیف عمل شده است اظهار داشت: با توجه به این شرایط ما به دنبال این هستیم که اصل مهم پیشگیری به همان صورتی که درسیاست کلی رهبر معظم انقلاب و قانون برنامه توسعه پیش بینی شده در اولویت سیستم های اجرایی قرار گیرد.
وی ادامه داد: توجه به این اصل مهم سبب کاهش تعداد مبتلایان و در نتیجه کاهش تلفات انسانی در جامعه خواهد شد.
وی با بیان اینکه در زمینه پیشگیری از آنفلوآنزا مشکلاتی در کشور وجود دارد تصریح کرد: ضروری است با توجه به شرایط پیش آمده مسئولان به این مهم بهای بیشتری دهند تا بار مراجعه به مراکز بهداشتی درمانی کاهش و در نتیجه شاهد رفع این مشکل باشیم.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با توجه به اینکه اگر اصل پیشگیری در این بیماری تقویت شود بار بیماری نیز کاهش می یابد ضروری است با یک اقدام بین بخشی از تمام ظرفیت ها در این زمینه از جمله صدا و سیما و سایر رسانه ها بهره گرفت.
پزشکیان افزود: با پخش برنامه های کوتاه مدت درحد نیم ساعت و کمتر در صدا و سیما نمی توان به شکل مطلوب در زمینه بیماری آنفلوآنزا اطلاع رسانی کرد بلکه باید با تشکیل کمپین در مجموعه تمام رسانه ها لحظه به لحظه در زمینه آگاهی بخشی افراد تلاش کرد تا تمام اصول پیشگیری به عنوان اصل مهم ملکه ذهن افراد شود.
وی با بیان اینکه تا زمانی که جهل و نا آگاهی وجود داشته باشد بیماری تداوم دارد تصریح کرد: در شرایط کنونی می توان با افزایش آگاهی، همکاری و ارتباطات بین بخشی زمینه رفع این مشکل را بیش از پیش فراهم کرد.
دکتر حلیمه عالی عضو دیگر کمیسیون بهداشت و درمان و نماینده مردم زابل، زهک و هیرمند، نیمروز و هامون در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه از 9 آذرماه جاری تاکنون پنج نفر براثر بیماری آنفلوآنزا H1N1 (اچ. وان. ان .وان)در محدوده تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان فوت کرده اند گفت: در محدوده دانشگاه علوم پزشکی زابل در این مدت فوتی نداشتیم، تنها ابتلای سه نفر مثبت گزارش شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان نیز به خبرنگار ایرنا گفت: آنفلوآنزا H1N1 (اچ. وان. ان .وان) در سیستان و بلوچستان تحت کنترل است و هیچ نگرانی در این زمینه وجود ندارد.
دکتر محمودرضا میری با بیان اینکه هرساله با آغاز فصل سرما شاهد افزایش بروز بیماری آنفلوانزا هستیم اظهار داشت: وضعیت سیستان و بلوچستان از نظر بیماری آنفلوآنزا H1N1 خوب است و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
وی با اشاره به اینکه پیشگیری از بیماری آنفلوآنزا به راحتی قابل انجام است، گفت: شستشوی مداوم دستها با آب و صابون و رعایت آداب تنفسی از شیوع آنفلوآنزا پیشگیری می کند.
وی بیان کرد: مبتلایان به آنفلوآنزا از خود درمانی، دست دادن و روبوسی با دیگران خودداری کنند.
دکتر میری اظهار داشت: آنفلوآنزا یک بیماری به شدت مسری است که از طریق قطرات تنفسی و نیز دست آلوده از فردی به فرد دیگر انتقال می یابد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان افزود: علائم این نوع از آنفلوآنزا همانند سرما خوردگی عمومی، تب و تنگی نفس است بر این اساس به هموطنان توصیه می شود در صورت بروز علائم ذکر شده به سرعت به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کنند.
به گزارش ایرنا دکتر پزشکیان عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی به همراه دکتر سلیمان عباسی نماینده مردم گنبد کاووس و دکتر حلیمه عالی نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه در سفر به سیستان و بلوچستان پس از بازدید از بیمارستان های شهرستان زاهدان عازم سیستان شدند.
شهرستان های زاهدان، خاش، سراوان، سیب سوران، مهرستان، چابهار و کنارک زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان قرار دارند.
همچنین شهرستانهای زابل، هیرمند، زهک، نیمروز و هامون زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل و شهرستانهای ایرانشهر، دلگان، فنوج، قصرقند، سرباز و نیکشهر زیر پوشش دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارند.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
فوت 57 نفر براثر آنفلوآنزا - پیشگیری را جدی بگیریم