مذهبی


2 دقیقه پیش

پیشگویی امام صادق (ع) از فتنه های آخرالزمان و راه های مقابله باآن!

به گزارش «شیعه نیوز»، باور و پذیرش این واقعیت ها برای سخت است که قبول کنیم امروز ما در دنیایی زندگی می کنیم که آلودگی های روحی، دامان همه بشریت را فرا گرفته است، حفظ ایمان ...
2 دقیقه پیش

تصویر کعبه در 140 سال پیش

چقدر زیبا ، ساده و بی آلایش با این تصویر چقدر آدمی احساس آرامش میکنه چه برسه به اینکه اونجا حضور داشتی ، ولی امروزه روز . . . . . لعنت خدا بر آل سعود



ماجرای شیعه شدن جوان الجزایری توسط آیت الله سبحانی


به گزارش شیعه آنلاین ، اولین تشرف کاروان قاریان و حافظان ایرانی به سرزمین وحی، در سال 1357 و با مدیریت آیت الله سبحانی انجام شد.

این سفر به دلیل اولین ورود قاریان ایرانی به حرمین شریفین، تلخی ها و شیرینی ها بسیاری را با خود به همراه داشت، چراکه مسئولان سعودی شایعاتی مبنی بر عدم انس و متارکه شیعیان با قرآن کریم را گسترانده بودند.

در این کاروان، بسیاری از قاریان و حافظان مشهور کنونی حضور داشتند و چندین بار در قسمت های مختلف حرمین شریفین به تلاوت و قرائت پرداختند که سعودی ها در عین ناباوری؛ مجبور به تشویق آنان می شدند.

ازجمله برکات این سفر تاثیرگذار، مستبصر شدن یک جوان الجزایری بود که تحت تاثیرات آیت الله سبحانی به مذهب حقه تشیع مشرف شد.

استاد «سیدمحسن موسوی بلده» که خود آن زمان در اولین کاروان قاریان و حافظان ایرانی به حرمین شریفین حضور داشت، در این باره می گوید: شبی در مسجد الحرام بودم که یک جوان محصل الجزایری را دیدم. حدس زده بود که من ایرانی هستم و سپس نزد من آمد.

مدرس برجسته قرآن کریم افزود: از من پرسید "آیا شما از حضور آیت ‌الله سبحانی خبری دارید؟"؛ جواب دادم بله، اتفاقاً من نیز همراه ایشان به عربستان آمده ام.

وی با بیان اینکه جوان الجزایری اشک شوق از صورتش جاری می شد، اظهار داشت: پرسیدم کارتان با ایشان چیست که جواب داد "من از قبل، آثار ایشان را مطالعه می‌کردم و اکنون پرسش‌هایی برایم ایجاد شده که مشتاقم پاسخ آن‌ها را از زبان خودشان بشنوم".

 استاد موسوی بلده ادامه می دهد: همان شب مقدمات دیدار آن جوان با آقای سبحانی فراهم شد. مسلمان الجزایری در یک جلسه دو ساعتی، آنچه را می‌خواست از استاد پرسید و ایشان نیز در کمال مهربانی پاسخ داد.

کارشناس شبکه قرآن سیما خاطرنشان ساخت: پس از آن جلسه، جوان الجزایری جمله عجیبی به من گفت و رفت:: "سال آینده اگر به مکه مشرف شدید، مرا شیعه خواهید دید".

 


ویدیو مرتبط :
ماجرای شیخ رجبعلی خیاط و جوان عاشق اززبان آیت الله قرهی